Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Naar overzicht van alle forums

eendenei in huis, help!!

  • Nikki

    Hallo,

    Ik heb onder een struikje in de tuin 3 eendeneieren gevonden, maar ze zijn echt steenkoud! ik heb ze onder een lap gelegd in een deken, maar ik weet niet of ze nog leven. Ik weet ook niet hoelang ze er al liggen. Als ik onder de lamp kijk zie ik een donkere vlek in het midden, maar ik zie niks bewegen!

    groetjes Nikki

  • Klaperneje6y

    Alja

    ik heb een vraagje

    zou je het met nog een keertje uit kunnen leggen ik snap het niet !!

    en ik wil het heel graag weten

    Anders blijf ik mischien met een ei bezig en komt er nooit uit :(

    Kan je me astublieft willen elpen ?

    Liefs Marieke

  • Mariekeeee

    Hallo

    Ik ben Marieke en ik heb thuis een eendenei

    Alleen heb ik een probleem

    Het kuikentje leeft :)

    Daar ben ik super blij om !!! :)

    Alleen moet ik vanaf woensdag weer naar school en niemand die er voor kan zorgen

    Want mijn ouders zijn er ook niet als ik op school zit !!

    Wat moet ik nou doen ??

    Wie heeft een tip ?

    Astublieft wie heeft een tip??????????????????????

    Groetjes Marieke

  • Mariska()

    Hallo

    Als er op de buitenkant zwarte vlekjes komen is het waarschijnlijk verrot

    je kunt en donkere ruimte opzoeken en met een zaklamp op de onderste kant laat schijnen en je ziet dan zwarte vlekejes dan leeft het misschien nog als je dan heel voorzichtig doordraait en je ziet een soort van ‘'rood’' draadtje dan kan ik zegggen dat ie nog zeker leeft

    maar als op de buitenkant zwarte vlekejes zitten maar nog wel een soort van ‘'rood’' draaitje dan is er geen vuiltje aan de lucht

    veel suc6

    groetjes MAriska

  • Björn Bos

    Hallo iedereen!

    Ik heb gisteren een meerkoet ei gevonden! Hij lag onder een stijger op een drijfton helemaal in zijn uppie. Ongeveer 4 meter

    daarnaast lag een ander meerkoetnest met een broedende meerkoet. Ik heb het alleenstaande ei meegenomen. Het was

    helemaal koud. Ik heb het in een washandje (met een geel reinigingsdoekje erin) gelegd en warm geblazen. Thuis heb ik watten

    gekocht en een bureaulamp erboven gezet. Met een temperatuur meter neem ik heel vaak te temperatuur op en deze schommeld

    rond de 37 graden. Ik draai hem 2 a 3 keer per dag. Het ei is nu lekker warm onder de watten. Ik maak het ei nat met een kwastje

    gedoopt in water. Dit 2 keer per dag. Toen ik hem gisteren woog , woog het eitje 38 gram (soms schoot hij even snel naar de 39,

    maar daarna weer terug naar 38 gram). Nu heb ik hem een half uur geleden gewogen en nu weegt hij 39 gram. Hij is dus

    zwaarder geworden.

    Ik heb hem bij een felle lamp gehouden, maar kan niets zien. Naar mijn idee is de schaal te dik om doorheen te kijken.

    Ik heb geen idee hoe oud het eitje is, maar ik zorg er nu goed voor. Heeft iemand tips voor mij om ervoor te zorgen dat hij zonder

    problemen uit komt?

    Alvast bedankt!

  • Nynke en Roos

    Hallo,

    wij hebben een ei gevonden op onze stijger.

    We weten niet of het nog leeft, hoe kan je dat zien?

    We hebben er met een zaklamp op geschenen maar zagen een soort rooie gloed.

    We zien ook lijntjes aan de binnen kant langs de schil die naar een soort luchtzakje lopen.

    We deden het ei in een beker water, het zonk.

    Onze buren zeggen dat als het ei zinkt het nog leeft.

    We vinden het best wel raar, want je vind toch niet zomaar een ei?

    We hebben het ei nu 1 dag en houden het voor de zekerheid warm.

    Het ei was best wel koud toen we het vonden, er komen wel vaker eenden in de tuin maar we weten niet van welke eend dit ei komt.

    Het lijkt wel alsof we niet goed door het ei heen kunnen kijken, hoort dat zo?

    We denken dat het ei onbevrucht is maar willen het graag zeker weten!

    Kan iemand ons helpen?:S

    Groetjes Nynke en Roos, alvast bedankt.

  • Femke Marie

    Hey,

    Ik heb een ei gevonden bij een sloot het was koud.

    Ik heb het nu onder een lamp gelegd in de hoop dat het uit gaat komen.

    Ervaring heb ik helemaal niet hoe kan je zien dat er een baby eendje in zit?:S

    Het ei stinkt een beetje.

    Kan iemand mij uitleggen hoe ik kan zien dat er leven in het ei zit en hoe ik er dan voor moet zorgen?????

    Help me Alsjeblieft !!!!!!!!!!!!!!!! :S:S

    groetjes Femke.

  • Tim

    ik heb gisteren een meerkoet ei gevonden !

    Kan iemand mij vertellen wat ik moet doen en wat mij staat te wachten

    Groetjes

    Daan de Geus

  • iris alb

    hoi

    ik heb een meerkoet ei gevonden

    samen met een vriendin we hebben hem onder een speesale lamp gedaan

    het ei was nog warm

    hoe lang duurt het tot dat het ij uit komt ???

    en hoe weetje of het dier in het ei nog leeft????

    en is het erg als hij een keertje iets minder marm was dan dat het moest zijn ??????

    hoe weet je of het ei al bijna uit komt??????

  • naomi

    Hey mensen in ik heb vandaag een eendenei gevonden ik vroeg mijn of of het nog zou leven tips graag :)-D dank u.