Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Naar overzicht van alle forums

eendenei in huis, help!!

  • Aafje

    Hallo,

    Toen wij gisteren alvast pasen aan het vieren waren, vonden wij op het houthok een eenden ei dat uit het nest is gerold. de eend zat nog in zijn nest, maar hij deed niks toen wij het ei pakte. het ei was wel koud, dus we weten niet zeker of er nog een levend kuikentje in zit. we hebben hem onder een gloeilamp gestopt in een eierwarmer, maar we weten niet wat we er verder mee moeten, wie weet wat ik moet doen als er echt een kuikentje in zit? toen ik 19 jaar oud was, heb ik al eerder een eendenei langs de gracht gevonden en die is wel uit gekomen! uiteindelijk hebben we hem toen naar de kinderboerderij gebracht.

    Wie heeft tips of informatie?

    Groetjes Aafje

  • robbin

    ik hep vanmiddag een eenden ei gevonden ,

    langs een weg , moeder nergens te zien,

    ei warm , meenemen dus .

    thuis eemaal kijken of er wat in zit (ja dus !!)

    ik hep zelf kippen enal meer een broedse hen (kuikens) gehad.

    dus ik wist wat ik moest doen,

    ik heb het ei in een bakje met hooi gedaan

    en onder een gloei lamp

    precies 37 graden

    ik kantel hem 2 keer per dag

    en maak em 3 keep per dag nat .

    doe ik ieds verkeert ?

    heeft iemand tips ?

    ik weet niet of er wat uit komt maar het is te proberen

    ik kon hem ook onder een kip doen,maar dat wil ik niet want ik wil niet

    dat mijn kip 30 dagen aan het broeden slaat.

    tips ??

    ideee''n ??

    mail maar of post een bericht

  • Yasmin

    Ik had eendeneieren gevonden en de mama-eend zat wat verder. Maar later vond ik zo'n 10 meter verderop 1 eendenei, zonder mama en niet in een nestje. Ik heb het dan maar meegenomen maar ik weet niet of er een eendje inzit en ik weet ook niet hoe ik het moet verzorgen. Iemand tips? Stuur dan een mailtje aub :)

  • romano

    Hallo ik werk een paar weken als stagiare bij een fok/kweek bedrijf van eenden en kippen en laatst was er een eenden hij die hele maal grijs was behalve op de plek waar zijn kop ongeveer hoort te zijn en ik maakte het ei toen schoon en er kwamen hele kleien mini drupje s bloed uit de plek waar het hoofd hoort wat is dit mijn baas en collega's weten ook niet wat het betekent het ei hoort nu omgeveer uit te komen weten jullie wat het is??

  • romano

    laatst was er een eenden hij die hele maal grijs was

    daar bedoel ik mee laatst was er een eenden ei die helemaal grijs was

  • Mandy en Rowaana

    Rowaana en ik liepen bij mijn buurt een beetje rond.

    Toen zagen we kleine kinderen scheeuwen en lachen toen liepen we daarheen, en daar bleek dus een eend te zitten met 2 eieren. Die eend hadden ze weg gejaagt. We zagen die twee eieren in het gras liggen die nog heel waren de rest waren kapot gestampt of gegooit. We hadden toen de 2 eitjes op gepakt en mee naar huis genomen, ze liggen nu onder 1 warme lamp.

    Maar onze vragen zijn nu hoe zie je hoe oud die is?

    moet je nog iets speciaals doen met het ei om beter te verzorgen behalve een warme lamp

    wat voor eten moet je geven als die uitkomt?

    hoelang mag doe koud zijn?

    en hoe zie je dat die nog leeft?

    M.v.g Rowaana en Mandy

  • Randy

    hey allemaal , weet er iemand rond welke maanden mandarijneenden broeden ?

    alvast bedankt !!!

    groetjes.

  • Gerrie

    Er zat een nest voor ons huis met een aantal eieren. Helaas is de eend overleden. We hebben hem nu in huis staan met een lamp erboven. Komen ze zo uit het ei? Hoelang duurt dat? En hoe moet het anders? Gr

  • Linda

    als er zwarte puntjes op het ei komen, is hij rot, dus is het einde verhaal

    succes ermee!

  • Jolanda

    Hallo,

    Onze invalide huiseend heeft maandag haar 1e en dinsdagavond haar 2e ei gelegd.

    Sindsdien blijft ze plat liggen en eet niet meer. Ik denk dat ze nog meer eieren bij haar heeft. Is dit normaal gedrag, zo ja hoe lang mag dit duren?

    Ik maak me zorgen om haar.

    Wie weet raad?

    Jolanda