Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Naar overzicht van alle forums

eendenei in huis, help!!

  • Jojo

    Hallo dierenliefhebbers.

    Wij hebben een eendennest in de tuin. Hoelang..weten we niet. Moeder eend hebben we er niet op zien zitten. Heeft het zin om ze proberen “uit te broeden”?

    Als ik er met een zaklamp onder schijn zie ik helemaal niets(“roze”).

    Groetjes Jojo

  • Ivon

    6 dagen geleden belden mijn schoonouders met de melding dat er bij hun thuis eendeeieren gelegt waren en dat de ouders nergens meer te vinden waren.

    Ze wisten van ons dat wij een kip sinds paar dagen broeds hebben en vroegen dan ook of wij het wilden proberen om de eende eieren uit te gaan laten broeden door onze kip.

    De eieren ( zijn er overigens maar 2 ) worden dan nu sinds 2/3 dagen volop gebroed door onze kip ( daarvoor was ze niet continu bij de eieren te vinden ).

    En sja vraag mij af hoelang eieren na de leg onbebroed kunnen liggen ( ze liggen wel in een leghokje waar houtstrooisels in liggen ) en of het wel nut heeft om ze te laten uitbroeden als een kip er pas de 4 e dag op gaat zitten broeden.

    Ook heb ik gelezen dat eendeeieren 28 broeddagen hebben en kippen 21…. ik weet niet of het kwaad kan?

    Ik ga in iedergeval proberen de kip tussendoor wat eten te laten eten en te laten drinken want anders ben ik bang dat ze zich zelf nog es dood gaat broeden.

    Die 28 dagen is dat vanaf het ei gelegt is door moeder eend of vanaf het moment dat onze kip er echt op is gaan zitten broeden?

    Evt tips zijn welkom :-)

  • naomi

    Als er vlekken te-zien zijn leeft ie altijd!! Ik ben 12 en ben een mini expert zeg maar ik heb er zelf ook 1 die is uitgekomen :-)

  • bjory

    Hoe kan je zien hoe een ei nog leefd of niet????

  • Michelle

    Ik heb zelf ook een eendenei gevonden.

    Toen ik er gisteren een lampje bij hield, zag je zeg maar de “navelstreng” en de vorm van het eendje! Echt super! Zo kan je dus zien dat ie nog leeft. Door een lampje. En als je het ei in een bak water doet (geen steenkoud water gebruiken!!!!!) en het blijft drijven is het ei ook goed :D

    Als het goed is moet die van mij nog 2 weekjes onder de lamp liggen en dan maar hopen dat het allemaal goed gaat! :D

    Succes iedereen!

    Groetjes Michelle

  • Emma

    Hoi dierenvrienden

    Ik ben 13 en heb 2 eendeneieren gevonden, de eieren komen uit het nest bij onze tuin ik heb ze er NIET uitgehaald maar uit het water gevist want de moedereend gooide telkens haar eieren uit haar nest en later zelfs haar hele nest (dit heeft ze vorig jaar ook gedaan).

    De 2 eieren heb ik in 2 handoeken gelegd en er een warme pittenzak bij gelegd, ik ben een warme lamp aan het zoeken.

    Ik heb ook gekeken of ze nog leven en dat doen ze.

    Maar ik weet niet zo goed hoe ik ze moet verzorgen ik draai ze 2 keer per dag en maak ze 3 tot 4 keer nat op een dag. Ik zou graag willen weten of ik nog meer moet doen, en als ze uitkomen wat ik dan met de pijltje (jonge eendjes) moet doen, wat ik ze te eten moet geven of ik ze bij een anderen eend met jonge moet zetten.

    Als jullie info over mijn vragen hebben willen jullie ze dan opsturen?

    Groetjes emma

  • Amber

    Wij hebben ook eendeeieren ik heb gekeken maar het is alleen roze, zijn ze dood?

  • Amber

    Mijn vriendin heeft vandaag het ei laten vallen! Er zitten nu kleine barstjes in 1 ei, ik heb een halfuur zitten janken, maar vandaag gingen we naar een vogelopvang geweest en er is nog kans dat ie uitkomt gelukkig maar, ik was me dood geschrokken….

  • eline

    ik heb ook een ei gevonden en ik heb met een zaklamp er onder gehouden maar ik zag aan de stompe kant een grijs rond vlekje en aan de puntige kant zag ik een rode vlek ik vraag me dus af of het ei nog leeft

    en ik vraag me ook af hoe lang het ei zonder warmte kan

    weet iemand daar antwoord op?

    ik hoor het graag!

    gr

  • Michelle en Corline

    Hallo sandra,

    wij Corline (10) en Michelle (11)

    hebben ook een eendenei gevonden.

    en wij hebben de zelfde vraag

    Kan er een eendje uitkomen?

    Groetjes,

    Corline

    Michelle.