Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Naar overzicht van alle forums

Eendenei gevonden...wat nu?

  • Ria

    Tjonge jonge….. dit wordt natuurlijk helemaal niks!…. lamp… handdoek…. brand… KUIKEN GRAS LATEN ETEN??

    Ga je eerst eens inlezen op deze site, anders maak je je schuldig aan dierenmishandeling.

    groet

    ria

  • ZaZa

    Eimishandeling…

    Een koud ei kan je weggooien…

    Een kuiken gras te eten geven kan niet.

    Een ei op de verwarming, 3 keer keren en vochtig houden (moet zeggen; je doet je best en heb in ieder geval iets gelezen en opgezocht) zal zéér waarschijnlijk ook niet gaan lukken…..

    Het beste kunnen jullie je vader of moeder vragen om eens mee te lezen hier en je te helpen jullie vragen te beantwoorden..

    Hoe graag jullie misschien ook je best willen doen, op deze manier stinkt straks het hele huis naar rotte eieren…en daar worden moeders meestal ook niet gelukkig van..

  • ZaZa

    Eimishandeling…

    Een koud ei kan je weggooien…

    Een kuiken gras te eten geven kan niet.

    Een ei op de verwarming, 3 keer keren en vochtig houden (moet zeggen; je doet je best en heb in ieder geval iets gelezen en opgezocht) zal zéér waarschijnlijk ook niet gaan lukken…..

    Het beste kunnen jullie je vader of moeder vragen om eens mee te lezen hier en je te helpen jullie vragen te beantwoorden..

    Hoe graag jullie misschien ook je best willen doen, op deze manier stinkt straks het hele huis naar rotte eieren…en daar worden moeders meestal ook niet gelukkig van..

  • Ramon

    als je een ei in het water vind is het verloren gegaan.het kuiken krijgt geen zuurstof en zal stikken. ten 2e zal je nooit weten hoe lang het ei er in licht.een vrucht kan al na 5 min afsterven al het onderkoelt word.dus sorry maar gun het geen kans want de de kans is nutteloos.met vriendelijke groet Ramon

  • Em

    Hoi,

    Onze hond heeft gister een eendenei gevonden.

    Het ei is een beetje beschadigt.

    We hebben het bijna direct onder een lamp gelegt en hij blijft nu lekker warm.

    Hij ligt op een kruik en op een vochtig washandje.

    We draaien hem 3x per dag.

    De vraag is alleen of het nog leeft.

    Al meerdere keren hebben we met een zaklamp geprobeerd te kijken of we iets konden zien.

    Helaas kunnen we niet door het ei heen kijken.

    Alleen de luchtzak zien we zitten en vanmorgen dacht ik dat ik iets roods zag, maar dat weet ik niet zeker.

    Heeft iemand tips en weet iemand hoe je kan zien of het nog leeft of niet?

    Mvg

  • Janeeyy

    Hallo allemaal, het is wel mogelijk om zonder broedmachinekuikens uit de broeden!

    Vorrig jaar vond ik 9 eieren, een paar niet goed meer, maar uiteindelijk zijn er 3 gezonde kippen uit gekomen.

    En die leven nog steeds nu. Ik doe er gewoon een lamp boven, die laat ik dag en nacht aan staan.

    Leg de eieren in een doos en met een O en X erop. Draai ze ‘s ochtends en ’s avonds half.

    Als je de handoek vochtig houdt en de themperatuur regelmatig meet (tussen 35 en 40 graden)

    gaat het goed. Bij mij tenminste!

    En nu heb ik zelf een vraag: Ik heb dit jaar weer eieren meegenomen,

    Ze liggen nu al 30 dagen onder die lamp en ik doe het hetzelfde als

    vorrig jaar. Maar ik dacht eerst dat het gewoon kippeneieren waren,

    Maar nu denk ik dat het misschien eendeneieren zijn, aangezien ze een

    iets groter formaat hebben dan normaal.. En ik zie ze nog bewegen met

    schouwen.. Maar het gekke is, ze hadden dan 2 dagen terug uit moeten komen,

    Maar ik hoor nog geen gepiep ofzo.. en de schaal ik nog heel.

    Alleen zie ik nu OP de schaal een soort vlek, bij de eieren. echt heel raar!

    Weet iemand hier iets over?

    Groetjes Jane

  • Janeeyy

    Ik wou even melden dat de 2 eieren die een vlek op de schaal hadden, nu allebei aangepikt zijn.

    Met de andere 2 is nog niks gebeurd.. Die zijn waarschijnlijk wat minder ver ontwikkeld…

    Ik weet nu wel zeker dat het eenden zijn.. Wel leuk lijkt me om op te voeden.. :)

    heeft iemand nog tips? Of dingen die ik moet weten?

    Ik heb gewoon kuiken opfokmeel, die van 0 t/m ….. weken. En moet ik er een badje inzetten ?

    Ze mogen toch nog niet meteen zwemmen?

    Groetjes Jane

  • anouk

    hee ik heb 3 eendeneieren gevonden in een bak gelegd met een warme lamp erboven (33,9 graden celcius) met een zwarte handdoek(trekt warmte aan) eronder is er kans dat de eieren uitkomen?

  • Els

    Snel terug leggen, want de eenden zijn nog niet uitgelegd….en pas bij 10-12 eitjes gaan ze broeden.

  • Josee

    hallo,

    Ik vind dat als je een eendje alleen gevonden hebt dat je hem naar de vogelopvang moet brengen waar hij met soort en leeftijdgenootjes.

    Ik heb vorig jaar 3 jonge eendjes gevonden en heb ik op laten groeien onder een warmte lamp.

    Dit ging perfect!.

    Ik heb ze dan ook absoluut niet laten wennen aan mensen en heb ze toen ze volwassen werden los gelaten.

    Er zat 1 eend tussen met een beetje wit aan zijn vleugel en die zag ik steeds terug omdat ik hem kon herkennen.

    Totdat het jaagtijd werd sindsdien heb ik hem nooit meer gezien erg jammer!.

    Dan heb je zoveel moeite gedaan om het beste voor het beestje te wezen en dan worden ze afgeschoten.

    Net zoon triest verhaal dat als je een moeder eend ziet met bijv. 13 jongen waar er iedere dag 2 van dood gaan tot er nog 1 of geen meer van over blijven.

    Ze worden dan bijvoorbeeld opgegeten door ratten kraaien reigers of zelfs grote karpers.

    Maarja zo gaat het nou eenmaal in het wild.