Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Naar overzicht van alle forums

Eendenei gevonden...wat nu?

  • ray

    Hallo allmaal,

    ik heb vanmiddag een ganse ei gevonden hij lag niet in een nest maar tegen een boom aan in het gras ik heb hem nu in een doos gedaan met 6 handoeken maar wat nu is het de moeite waard omdit te doen ik vond het zo zielig daar alleen te zien liggen en heb ik hem maar meegenomen voordat een vos of een kat hond of iets anders het pakt en dood maakt het staat nu naast de kachel en hoop ik dat ik het nog kan redden of heeft er iemand anders een sugesstie voor mij moet ik het houden wachten tot die uitkomt of dierenbescherming bellen vogelbescherming ik weet het nu even niet maar meschien dat iemand anders mijn meer kan vertellen hierover.

    groet ray.

  • wally

    eet het lekker op. zo kun je echt geen ganzen ei uit broeden.

    leg het in water en als het snel zinkt en min of meer plat op de bodem blijft liggen is het vers.

    kook het 15 minuten en eet het op.

    succes wally

  • wiljan van der roos

    heej,

    wij hebben ook een eendenei gevonden en we weten niet wat we niet moeten doen. we hebben het onder een bureaulamp gelegt en in het stro gelegt. verder weten we nie wat we moeten doen. kunnen jullie ons helpen a.u.b?

    groetjess wiljan!

  • Jesse

    Ja Wally, we weten het, jij vindt het lekker om die eieren op te eten.

    Desalniettemin stellen erg veel mensen de vraag hoe ze het beste het ei uit kunnen broeden, niet hoe ze ermee hun maag kunnen vullen.

    Het zou dus praktischer zijn als je, met waarschijnlijk een boel ervaring en kennis, ons zou vertellen hoe de kans het grootst is dat het ei uitkomt!

    Jesse

  • wally

    Kijk aub op de broedpagina.nl daar kun je alles vinden hoe je moet broeden.

    Kunstmatig broeden is echt moeilijk.

    succes ermee Wally

  • naomi

    Hey ik heb een eendenei gevonden en samen met mijn vriendin hebben we het goed verzorgt, we hadden het ei in een warme doos met alemaal zachte dingen gedaan voor de zekerheid hadden we er kleine stukjes brood ingedaan en een klein kommetje water, we gingen naar school en ik kwam thuis entoen.. stond het ei op uitkomen~! ik had mijn vriendin erbij gehaald en alles kwam goed hij eet en drinkt niet alleen brood en water hoor en het eendenei hadden we gevonden in de soot naast een leeg nest!

  • Lianne

    en als het blijft drijven???

    Lianne

  • wally

    dan is het niet goed meer! Snel weg ermee!

    de luchtkamer in het ei is dan zo groot geworden dat het blijft drijven.

    wally

  • Eline Mann

    hey allemaal,

    Toen ik aan het wandelen was met mijn hondjes snuffelden ze in het riet en zagen ze een eend broeden. twee weken later ging ik weer kijken; er waren geen eendjes, er lag nog maar een, onuitgebroed eitje.

    Ik heb het mee naar huis genomen en het in een bakje stro onder de verwarming gelegd.

    heeft het eitje nog kans om uit te komen, of gaat het niet meet lukken omdat het ei zo lang niet verwarmt is geweest?

    groetjes van eline.

    PS: wow, wally, wat weet jij veel!

  • wally

    ik denk niet dat het wat zal worden . als een bebroed ei ongeveer langer als een half uur niet bebroed is geworden dan sterft het embryo af.

    dus kieper maar weg.

    Wally

    ps gelukkig weet ik meer van tuinieren!