Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Naar overzicht van alle forums

Eendenei gevonden...wat nu?

  • Josee

    hallo,

    Ik vind dat als je een eendje alleen gevonden hebt dat je hem naar de vogelopvang moet brengen waar hij met soort en leeftijdgenootjes.

    Ik heb vorig jaar 3 jonge eendjes gevonden en heb ik op laten groeien onder een warmte lamp.

    Dit ging perfect!.

    Ik heb ze dan ook absoluut niet laten wennen aan mensen en heb ze toen ze volwassen werden los gelaten.

    Er zat 1 eend tussen met een beetje wit aan zijn vleugel en die zag ik steeds terug omdat ik hem kon herkennen.

    Totdat het jaagtijd werd sindsdien heb ik hem nooit meer gezien erg jammer!.

    Dan heb je zoveel moeite gedaan om het beste voor het beestje te wezen en dan worden ze afgeschoten.

    Net zoon triest verhaal dat als je een moeder eend ziet met bijv. 13 jongen waar er iedere dag 2 van dood gaan tot er nog 1 of geen meer van over blijven.

    Ze worden dan bijvoorbeeld opgegeten door ratten kraaien reigers of zelfs grote karpers.

    Maarja zo gaat het nou eenmaal in het wild.

  • J0os

    hallo ik heb een dringende vraag

    ik was paardenmest uit de wei aan het scheppen.

    en toen was ik bij de slootkant en toen vloog er een eend weg heel verr weg van der nest.

    er lagen 10 eieren in.

    Het nest was heel leuk om te zien.

    De eiren lagen helemaal in veren gewikkeld.

    Ik heb er maar niet aangezeten!

    aan het eind van de middag kwam ik terug en zat de eend er nog niet op.

    wat had ik moeten doen

    Laten liggen of meenemen en thuis onder de kip leggen.?

    Heb ze nu maar laten liggen.

    Denk dat ze vanacht wel worden opgevreten door de ratten.

    Stel dit gebeurt. legt de eend dan weer een nieuw nest met 10 eieren ???

    Ik zit er echt mee want ik heb haar tenslotte weg gejaagd van haar nest!

    WIE KAN HET MIJ VERTELLEN

    BEDANKT

    groetjes

  • Els

    Joos, Het kan best zijn dat de eend in de tussentijd wel terug is geweest hoor. Vaak gaan de moedertjes de eerste weken nog wel 3-4 x per dag een tijdje van het nest af. Ben benieuwd of ze er morgen weer gewoon opzit.

    Els

  • savanna

    hoi allemaal,

    ik heb een ei gevonden, en ik heb 'm nu onder een warme lamp liggen. (geen echte warme lamp maar me burolamp met een stapel boeken eronder, het ei is aarig warm, niet heet ofzo..)

    MAAR WIE WEET WAT IK MOET DOEN MET HET GEVONDEN EI, NIKS TERUG LEGGEN OF AFBLIJVEN OFZO, WANT DAT IS AL GEBEURD, EN IK HEB T EI OOK NIET UIT HET NEST GEPAKT OFZO DUS GEEN GEKKE DINGEN DENKEN !!

    WIE KAN MIJ HELPEN ?!

    WIE KAN MIJ HELPEN ?!

    WIE KAN MIJ HELPEN ?!

    WIE KAN MIJ HELPEN ?!

    WIE KAN MIJ HELPEN ?!

    WIE KAN MIJ HELPEN ?!

    WIE KAN MIJ HELPEN ?!

    WIE KAN MIJ HELPEN ?!

    WIE KAN MIJ HELPEN ?!

    WIE KAN MIJ HELPEN ?!

    Graag antwoord! :S:$

    xxx

  • Michelle

    Het is handig om het ei in vochtige watten te leggen.

    Onder een lamp die lichaams thempratuur heeft 37.5 graden.

    als u nog meer vragen heeft hoor ik het graag

  • errorrr

    Hallo ik en mijn nichtje hebben een eenden ei gevonden en in een doos met een lap gedaan!, hoelang duurt het voor dat die uit komt en wat eet een eendenkuiken? kan het al zwemmen?. Is het niet gevaarlijk?. Kan iemand ons helpen!.

    ik wil graag tips en infoo!.

    Ik hoop dat iemand me kan helpen!.

    en terug leggen kan niet meer!.

    Bedankt!.

    Groetjes

    x

  • Els

    Je kunt het ei koken/bakken en opeten. Verder kan je er niks mee, of weggooien kan natuurlijk ook nog. Want je hebt nm een ei gepikt uit een vers eenden nest. En de enige die er een kuiken uit had kunnen broeden was moeder eend zelf.

    Voortaan dus afblijven van andermans eieren.

    Els

  • sandro

    hallo ik heb een eende ei maar moet ik er een vochtige doek op leggen of onder ik heb hem er maar in gewikkeld in die doek en een lamp er op

    is dat zo goed mvg

    sandro

  • gekkie

    ik heb een eendenei gevonden

    in mijn voortuin

    ik heb hem onder een wartelamp gelegt

    en er natte doeken overheen gelegt

    het was een soort groenig ei

    ik weet niet of hij nog uit komt

    groetjes gekkie

  • eendeneivinder

    me 2 alleen dan op school, er hebben kinderen ze al vast gepakt en de eenden zitten er nog waar het ei is gevonden wat kunnen we doen?