Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Naar overzicht van alle forums

Eendenei gevonden...wat nu?

  • Renske

    Hallo,

    Ik heb twee dagen geleden, ook eieren gevonden. Ik woon op een boerderij, en onze honden jaagt steeds die eend weg, en nu is ze niet meer terug gekomen. Er lag één ei in het water, op de bodem. Maar ik hou ze warm. Maar s'nachts gaat dat moeilijk. Ik mag de lampen niet laten branden. Maar hebben ze nog wel een kans om het uit te laten komen?

    Het zijn drie eieren. s'nachts liggen ze onder een dekbed. ( niet bij mij haha)

    En overdag in de zon, en sávonds onder een warme lamp.

    Groetjes van Renske

  • Sophie

    Heey,

    Dankjewel ik wist echt niet hoe het zou moeten en ik heb 12 eieren gevonden met een vriendin ze ligen tussen 2 kruiken in een vissenkom met heel veel wol is dat goed?

    ik hoop het wel wand het lijkt me heel erg leuk om ze uit te laten komen..

    En nog een vraag voor iedereen is er iemand di evoor ongeveer 40 euro een broud machine verkoopt of verleent?

    Groetjes sophie

    P.S. weten jullie nog wat over merel eieren ik heb er daar 2 van ik weet niet hoe het nu verder moet ik heb ze maar tussen de eendeneieren gelegd is dat oke?

  • Sophie

    Hoe heb je dat gedaan met dat ei met je vriendin bij de verwarming ofzo???

  • sue-ellen

    ik heb een eendenei gevonden en ik heb hem in een kartonenn doos en ik heb er een doek om gewikkeld doe ik het nou goed of niet

  • Celine

    Hallo ik en m'n vriendin hebben een eenden ei gevonden.

    Hij ligt nu op de verwarming op een sjaal.

    Hij worg 3 x per dag besproeid met water en soms ook onder een lamp (1X per dag) En ook 3 keer gedraaid.

    Snachts ligt ie in een kartonnen doos met wol en een sjaal.

    Hij ligt in een temperatuur van ongeveer 37graaden.

    Is dat goed of moeten e iets anders doen???

    Celine

  • Anne

    Hoi Allemaal,

    Ik heb een eendenei en heb hem op de verwarming gelegt met een dunne sjaal eronder komt hij uit? en ik draai hij 3x perdag en maar hem 3x per een klein beetje nat en ik ga een bekertje water bij de verwarming leggen voor de vochtigheid

    gaat het lukken?

  • zyna

    ik heb een eende ei gevonden en ik weet niet precies wat voor site dit is maar ik weet niet of het nog leefd en wat voor soort ei het is

    het is donker wit met wat kleine stipjes er op zelf heb ik het gevonden in het water dus ik denk dat het dood is maar voor de zeker heid vraag ik het maar en als het nog leefd hoe of wat moet ik er mee doen?

    zyna

  • Ariadna

    Hoi Carlijn,

    Ik heb ook eendeneieren, wel 8. Ik heb ze al 3 dagen onder een lamp. Ze blijven goed warm, overdag leg ik er een kruik op met watertemperatuur van ongeveer 37graden en 's avonds een warme rode lamp. Waar dient de vochtige doek voor? Hoe moet die in de doos worden geplaatst? Hoe kan ik zien of de eitjes nou wel leven? Ik heb ze tegen een lamp aan gehouden en ik zie alleen een grote donkere vlek aan een kant aan de puntige kant van het ei zie ik denk ik lucht. Wat betekend dat?

    Hoe is het met jouw eitjes afgelopen?

    Groetjes,

    Ariadna

  • sasja

    Hallo

    ik heb er ook 1 in het bos gevonden

    hij is koud en woordt niet zo warm wat kan ik doen

    zeg et me snel

  • Nina Oud

    Heey allemaal,

    ik heb zondag 03-04-09 een eendenei gevonden die in een soort kloofje langs het water lag, Ik heb hem meegenomen en doe hem nu in een bakje met een deken en laat erlicht op schijnen.

    TIP: Als je licht op een handoek laat schijnen, blijf er dan wel bij. Anders kan hij in de vik vliegen!

    Het eendenei is nog niet uit gekomen, maar ik hoop dat dat wel gaat lukken. Ik denk dat ik hem gras ga geven maar weet niet of dat wel moet. Als jij het weet…. zeg het dan ff pleas!

    gr Nina