Hoi Mirjam,
Ik zou als ik jou was de eenden in de zomer niet in een binnen hok laten. s-winters hoeft dat trouwens ook niet, als er struiken of bosjes zijn waar ze onder kunnen schuilen. Je kunt eigenlijk het hele hok net zo goed afbreken en er een vijver op die plaats maken. Want hooi, stro of zaagsel hebben eenden echt niet nodig, wel gras!…Laat ze gewoon buiten in de tuin en evt dagelijks even het gras sproeien zodat de mest de grond in zakt. Je kunt als voer watervogel voer aanbieden, maar groente en fruit erbij is prima. Wat het zwemmen betreft maak ik me meer zorgen. Een muskus eend is niet een echte zwemmer, maar heeft toch wel een waterplaats nodig van ongeveer 3 x 3 en minstens 60cm diep, zodat hij zich goed kan wassen. Een Carolina eendjes is een echt duikertje en heeft ook minstens een diepte van 60 cm nodig en nog wel wat meer ruimte op het water oppervlak.
Ik hoop dat het allemaal goed gaat komen en dat je veel plezier aan de vogels zult hebben….Muskus eenden blijven altijd heel tam, maar Carolina eendjes zul je niet tam krijgen.
Els