Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Naar overzicht van alle forums

hoe oud wordt een eend?

  • ria

    Mijn kinderen vragen hoe oud een eend kan worden; ik heb op internet gekeken, maar dat varieert tussen de 15 en 29 jaar…..

    Welke eendenvriend kan mij vertellen hoe oud een eend kan worden als alles mee zit??? En voor welke ziekteverschijnselen moeten wij waken??

    groet

    ria en de kinderen

    ruben en rebekka.

  • wally

    12 jaar.

    in gevangenschap zoals dat heet. In de vrije natuur maar gemiddeld 2 jaar.

    schaf je de volgende keer een gans aan die worden 30 jaar!

    wally

  • joyce

    wij hebben een eend in huis en af en toe rent ie als een gek door het huis, het ziet er heel grappig uit maar is dat wel normaal? en soms als je hem wilt aaien maakt ie zich helemaal plat met zijn nek uitgestrekt en staat ie stokstijf net of ie onderdanig is ofzo en ineens rent ie snel weg. ook weten we niet of het een m of v is het is een spierwitte eend dus aan de kleur kunnen we t niet zien bedankt groetjes joyce

  • ria

    Hoi,

    Het zal een vrouwtje zijn. Wokky doet exact hetzelfde…gaat plat liggen, vleugels beetje wijd en dan kun je dr heel aangenaam aaien. Als je ermee stopt gaat ze inderdaad rondjes rennen, als ze buiten is gaat ze ook heel uitbundig in dr schotel water spatten. Ze denkt gewoon dat ze gedekt wordt hoor!

    Je hebt dus een vrouwtje volgens mij.

    Groetjes

    Ria

  • Mieke

    Afgelopen zomer heeft mijn dochter een eend gekregen en dat gaat heel goed.

    Maar gisteren, nadat hij in de vijver was geweest, viel het ons op dat zijn veren kletsnat waren. Dat is toch niet normaal? Wat moeten we eraan doen? Het is nu dus koud en we zijn bang dat hij ziek wordt. Welk voer is het beste geschikt voor een eend? De een zegt fazantenvoer en weer anderen zeggen puppybrokjes en daar dan slobber van maken.

    Onze eend is een mannetje. Is het verstandig om er een eend bij te nemen, of maakt het voor een eend niet uit?

    Alvast bedankt voor het antwoord.

    Groetjes, Mieke

  • donald

    een mannentjes eend heeft een krul in de staart. en het gedrag dat doet mijn eend ook dat is parings gedrag. ik denk dat het gedrag niet helemaal normaal is.

    >

    > wij hebben een eend in huis en af en toe rent ie als een gek

    > door het huis, het ziet er heel grappig uit maar is dat wel

    > normaal? en soms als je hem wilt aaien maakt ie zich helemaal

    > plat met zijn nek uitgestrekt en staat ie stokstijf net of ie

    > onderdanig is ofzo en ineens rent ie snel weg. ook weten we

    > niet of het een m of v is het is een spierwitte eend dus aan

    > de kleur kunnen we t niet zien bedankt groetjes joyce

  • ellen

    ik zou heel graag weten hoe oud een eend kan worden want ik heb zelf een eend en daarom wil ik dat zo graag weten.kan iemand mij dat vertellen?

  • ellen

    nadat ik één van de berichtjes zag van hoe zie je het geslacht als het een witte eend is ben ik dat gaan vragen aan mijn papa en hij zegt:'als het een mannetje is heeft hij een beetjes een krul in zijn staart als het een vrouwtje is niet!

  • wally

    hier staat het te lezen tussen de 10 en 15 jaar

  • Jack

    Hallo,

    Een flinke poos houdt ik nu eenden, met erg veel plezier. Vijftien stuks. Een eend alleen kan geen kwaad, maar voor het diertje zelf is het waarschijnlijk fijner om een partner te hebben. Zelf heb ik ook een eend, een muskuseend, die absoluut geen vet meer produceert en dus die natte veren krijgt. Hij gaat tegenwoordig niet meer de vijver in, terwijl zijn vrouwtje dit nog steeds doet met een goed verenpak. Achter op de rug vindt je een klein knobbeltje, waar die vet wordt geproduceert. Die vet houdt het verenpak goed waterdicht. Voor zover ik weet is het moeilijk voor een volwassen eend om die productie op gang te krijgen.

    Misschien ligt het aan het voer. Eenden eten erg graag uit een slobberbak. Zelf doe ik er sla, gras, graan en bruin brood in. Puppybrokjes zal waarschijnlijk wel voldoen, maar het is geen natuurlijk dieet voor een eend ( ja, ik weet het, brood ook niet ). Daarom is het beter om graan te geven, dus waar u fazantenvoer mee bedoelt. Misschien kunt u het eens proberen met zee-eendenkorrel. Dit is uitstekend, blijft drijven en bevat erg veel voedingswaarden. Laat het wel eerst even weken, anders zet het op in de maag van de eend.

    Misschien heeft u iets aan deze informatie, maar in ieder geval veel succes.

    Groeten, Jack