Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Naar overzicht van alle forums

broedtijd eend

  • els

    Hoi Judith,

    De moedereend gaat voorlopig elke dag of om de dag een ei erbij leggen. Als ze al haar eitjes gelegd heeft (ongeveer 12) dan begint ze te broeden en komt alleen maar even van haar nest af om te eten en drinken. Dacht dat de broedtijd voor wilde eenden 30 dagen is. Voorlopig hoeft ze de eitjes niet warm te houden, dus zal ze nog niet op haar nest blijven, behalve om een ei erbij te leggen.

    Geniet er maar van, goed dat je de hond er niet bij laat.

    groetjes, Els

  • jane

    waarschijnlijk zijn de eieren opgegeten door bv een ekster of een ander dier, dat gebeurt nog al eens.

  • jane

    Nikki Schreef:

    waarschijnlijk opgegeten door een ekster of ander dier dat gebeurt wel meer

    ——————————————————-

    > Hallo allemaal,

    > Ik heb een vraag. Ik had tot gisteren een eend in

    > de tuin die broedde op 12 eieren, vandaag kom ik

    > weer buiten om mijn eend te gaan voeren(ze heeft

    > geen voedend mannetje) zijn alle eieren + mama

    > weg? Klopt dit?

    > ALs iemand hier meer van weet wil die dan

    > reageren?

    > Groeten Nikki

  • nel de reus

    achter mijn huis zit een eend te broeden op een nest met 11 eieren in een hollestam van een knotwilg

    ruim 1.5 meter boven de grond ze zit er nu ongeveer een week te broeden

    nu weet ik wanneer de kuikens ongeveer uit het ei komen

    nel

  • bruno vankerschaver

    hoe kan ik het verschil zien tussen een haan en een hen bij witte eenden

  • joke

    Als de eend op het nest ligt te broeden moet je haar dan eten geven?Zo ja,wat?Vorig jaar hadden we 11 jonge eendjes en momenteel ligt er 1 ei op het zand met een klein beetje nestmateriaal!Ze is de hele middag en avond de hort al op!Ik hoop z.s.m. op een antwoord!Grt. Joke.