Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Naar overzicht van alle forums

eendenei in huis, help!!

• eline

hallo allemaal,

ik ben eline en ik ben tien jaar ik heb een paar vragen

hoe kan ik zien of een ei vruchtbaar is?

en hoe kan ik zien hoe een ei nog leeft?

en als mijn eieren uitkomen wat moet ik dan doen?

en mag je het eendje helpen om eruit te komen of moeten ze dat zelf doen?

ik heb nu inmiddels al vijf eieren

dan heb ik vijf eendjes als ze allemaal uitkomen dat lijkt me best lastig om te verzorgen

hoe veel eten moet ik ze te eten geven en wat?

heeft er iemand nog tips?

groetjes eline

p.s ik maak ze ongeveer 2 tot 3 keer per dag nat, en draai ze 2 tot 3 keer per dag

om ik maak ze nu nat door ze in een bekertje met water te dopen zijn er nog

meer manieren?

• vondelingen

Heeey

'We hebben met zijn vieren wezen wandelen.

Toen zagen we een ei liggen en we hadden een exspeer ofzoiets en die zij dat we het warm moetsten houden en dacht dat het een eenden ei was en toen namen we het ei mee?

hoe kunnen wij nou zien of het leeft en als het nog leeft hoe houden we het in leven?

En we hebben een hokje en dat hebben we warm gemaakt en handoeken er in gelegt en wat nu ?

plaats terug

b.v.d

groetjes

• eline

hee allemaal,

er zit in een ei van mij al een klein barstje en een gaatje!!!

moet je er bij zijn als die uitgaatkomem want er is veel kans dat ik op school zit als die uitgaatkomen is dat erg? kan die zolang alleen zijn en moet ie meteen eten?? want ik heb niet meteen eten in huis als die uitgaatkomen!!

wie heeft er antwoord?? plaats alstublieft terug en zo snel mogelijk alstublieft please???

groetjes eline!!!

doei xxx

• eline

er is geen groter barstje gekomen en het ei ruikt anders dan de andere eiren is hij rot?

leeft ie nog???

naja hij stinkt niet maar ruikt niet bepaald lekker

wil er iemand op mijn bericht(tje) reageren??? a.u.b

• eline

snik snik ik vind het echt stom dat er geen groter barstje is of een groter gaatje snik snik!!!!!!!!!!

• Sarita

heej,

ik heb een vraagje ik heb een meerkoet ei want de eend was er niet !!

ik hou hem nu onder een warme lamp met wol er in !!

ik hoorde dat je kan checken of de eend nog leeft in het ei door het in een bak met water te doen en als het drijft het nog leeft is dat waar ?? (hij dreef)

Als het niet waar is heb je dan nog een andere manier ?? en wat kan ik nog doen voor het ei ??

Nat maken??

• Sophie

Heey,

Ik heb 12 eenden eiren gevonden en 2 merel eitjes!

Ik weet niet hoe het nu verder moet….

Ik maak ze 2 keer per dag nat en kantel ze ook 2 keer per dag is dat goed?

Ik heb de eiren van een man gekregen die ik goed ken hij kreeg ze binnen nadat het nestje was verplaatst omdat het een heeeeel nauw hoekje was..

Toen was ze er niet meer op gaan zitten..

Kan iemand mij alsjeblieft!!!! helpen????

Ik moet echt weten hoe het verder moet en kunnen ze nog leven en hoe kan ik zien of ze nog leven en wat moet je dan zien? ik heb ze nu 4 dagen in huis…

Wil iemand reageren plaese???

groetjes sophie!

• bernard

ik heb een meerkoet ei gevonden.

ik kantel hem 2 keer per dag.

maar dat natmaken snap ik niet helemaal? :(

moet dat ook bij meerkoeten?

ik zag er leven in heb je dan kans dat hij dood gaat als je niet nat maakt?

en wat moeten ze eten als ze uitkomen.

alvast bedankt.

bernard

• Caroline

Heey allemaal,

Bij ons zijn ze de tuin aan het verbouwen en toen ze een struik weghaalde zagen ze dat er een eenden nestje onderzat!Ik weet helaas niet hoelang het er al zit.Hoe dan ook, sóchtends zat de eend er nog op(toen de struik al weg was gehaald) en toen s'middags hadden andere mensen aarde over het nest heen gegooid en dichtgemaakt. Ik denk dat ze de eend verjagen hebben.Het is nu avond en me broer en ik hebben het nestje opgegraven in de middag, de eend is nu nog steeds niet terug! Moeten we de eitjes binnenhalen en zelf uitbroeden?? Hoelang kan een eitje zonder warmte?

Ik sta echt voor een raadsel!

m.v.g.

Caroline

• kim

hoi Caroline,

afhankelijk van hoelang ze bebroed waren, want soms broed de eend nog niet, maar legt ze eerst tot ze een zeker aantal eieren heeft (meestal zo'n 12-15).

Als je ze tegen je lichaam aan houd kunnen ze het wel een aantal uren redden.

Wat je nodig hebt is een broedmachine, of iemand met een broedse eend of kip, want de temperatuur en vochtigheidsgraad bij eieren zijn belangrijk.

Je kunt kijken of de eieren al lang bebroed waren door ze tegen een lamp te houden, kun je er doorheen kijken en adertjes zien (ziet er uit als rode draadjes in het verlichte ei) dan is het rond een week, zie je meer of is het volledig donker dan zit er al een kuiken in en is het langer bebroed. (duur van totale broed is 28 dagen).

Vraag anders in je omgeving of kijk op internet of iemand in de buurt broedse kippen heeft. Wij hebben nu ook broedse kippen en mijn vader bijvoorbeeld heeft een broedmachientje.

groeten kim