6 dagen geleden belden mijn schoonouders met de melding dat er bij hun thuis eendeeieren gelegt waren en dat de ouders nergens meer te vinden waren.
Ze wisten van ons dat wij een kip sinds paar dagen broeds hebben en vroegen dan ook of wij het wilden proberen om de eende eieren uit te gaan laten broeden door onze kip.
De eieren ( zijn er overigens maar 2 ) worden dan nu sinds 2/3 dagen volop gebroed door onze kip ( daarvoor was ze niet continu bij de eieren te vinden ).
En sja vraag mij af hoelang eieren na de leg onbebroed kunnen liggen ( ze liggen wel in een leghokje waar houtstrooisels in liggen ) en of het wel nut heeft om ze te laten uitbroeden als een kip er pas de 4 e dag op gaat zitten broeden.
Ook heb ik gelezen dat eendeeieren 28 broeddagen hebben en kippen 21…. ik weet niet of het kwaad kan?
Ik ga in iedergeval proberen de kip tussendoor wat eten te laten eten en te laten drinken want anders ben ik bang dat ze zich zelf nog es dood gaat broeden.
Die 28 dagen is dat vanaf het ei gelegt is door moeder eend of vanaf het moment dat onze kip er echt op is gaan zitten broeden?
Evt tips zijn welkom :-)