Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Naar overzicht van alle forums

muskuseenden en overlast ..

  • nnatasja

    Hallo ,

    graag zou ik willen weten of iemand ervaring heeft met het houden van muskuseenden , ik kan er helaas weinig praktijk ervaringen over vinden ..

    Wij hebben een normaal rijtjes huis maar wel een flinke tuin , in die tuin hebben wij een ren gerealiseerd van 10 meter bij 2 meter , hier zitten 2 kipjes / 1 haan en 4 konijnen in en het idee is om er ook een muskus eend bij te laten lopen maar ik zou graag willen weten hoeveel geluid ze produceren .. gan ze flink kwaken of valt dat reuze mee ?

    Wij hebben geen problemen met de buren en willen dat graag zo houden daarbij wil ik geen eend aanschaffen om deze weer weg te moeten doen ivm geluidsoverlast.

    dus iemand enig idee wat ik kan verwachten van een muskuseend in een woonwijk ?

  • Mike

    we hebben zelf ook een muskuseend en dat valt echt reuze mee. ze maken alleen een soort piepend geluid als ze zich bedrijgd voelen en je kunt ze gerust bij de kippen en konijnen in laten lopen ze zijn heel rustig.

    Groetjes, mike

  • nnatasja

    bedankt voor je reactie Mike ,

    hopenlijk reageren er nog wat meer mensen maar het is hier vrij rustig he ;)

    groetjes natas

  • Alja

    Muskuseenden veroorzaken geen overlast, ze hebben echter wel zwemwater nodig.

    Daarbij moet je er dan voor zorgen dat de kippen niet te water geraken want die verdrinken dan.

  • nnatasja

    Hallo allemaal ,

    Nou we hebben inmiddels onze Muskuseend DJ opgehaald , een waarschijnlijk woerdje van 6 weken oud :

    Hopenlijk werkt de foto zo ..

    Hij is erg tam en toch nog wel wat bang van de kippen en konijnen en komt dan snel aangerent met z'n grote flappers om bij ons steun te zoeken :)

    Tis een dapper manneke :)

    Zwemwater heeft DJ ook in de vorm van een onderbak van een knaagdierenkooi , mocht dat later tekort schieten dan maken we wat anders voor 'm :)

    voor wie wat meer wilt weten over Dj en onze ren ..

    http://onruststokers.lowlands.org

    Groetjes natas

  • corine1

    hoi

    ik heb zelf drie muskuseenden gehad twee mannen en een vrouw

    heb ze van kleins af aan gehad en ik heb er nooit geen overlast van gehad.

    ze zijn makkelijk te houden met andere dieren.

    ik ben een paar keer moeten verhuizen met ze, zodoende hebben ze met geiten gestaan, met een paard ( een tinker ) en met konijnen en kippen

    alles ging goed.

    ook qua geluid enz.

    ( helaas zijn ze een paar maanden geleden gestolen op mijn wei, toen waren ze twee jaar oud, ben er nu nog kapot van mis ze zo erg )

    groetjes corine

  • nnatasja

    Jammer de foto is dus niet gelukt , maar Dj is in ieder geval te bekijken op de website.

    Wat rot Corine dat ze je eenden zomaar gestolen hebben , dat lijkt me echt vreselijk !

    kan me voorstellen dat je ze nog steeds erg mist.

    fijn te horen dat ze nergens voor overlast hebben gezorgt , je moet tenslotte toch rekening met buren houden : )

  • nnatasja

    Even een update ,

    Het is geweldig om zo'n leuke eendenpul te hebben rondwaggelen , het plezier is nog veel groter als ik in eerste instantie had kunnen hopen/verwachten .

    We zijn erg blij met hem en overlast .. nee nergens last van want kwaken hebben we Dj nog niet horen doen.

    groetjes natas

  • Antje

    Hallo

    Ik heb zelf 4 muskuseenden die samen met 2 andere en 5 kippen wonen.

    Niemand heeft er last van. Ze maken bijna geen geluid.Woon midden in het dorp en nog nooit klachten gehad.Ze kunnen redelijk tam worden Donald eet uit mijn hand.Katrien is wat schuwer en samen hebben ze 3 jaar geleden 2 dochters gekregen en ook deze 2 durven uit mijn hand te eten. Het zijn ontzettende leuke beesten en we hebben er veel plezier van.

    Ook van de hond trekken ze zich niets aan.

    Groetjes Antje.

    Ik weet niet waar je woont anders mag je rustig eens komen kijken.nnatasja schreef:

    >

    > Hallo ,

    > graag zou ik willen weten of iemand ervaring heeft met het

    > houden van muskuseenden , ik kan er helaas weinig praktijk

    > ervaringen over vinden ..

    >

    > Wij hebben een normaal rijtjes huis maar wel een flinke tuin

    > , in die tuin hebben wij een ren gerealiseerd van 10 meter

    > bij 2 meter , hier zitten 2 kipjes / 1 haan en 4 konijnen in

    > en het idee is om er ook een muskus eend bij te laten lopen

    > maar ik zou graag willen weten hoeveel geluid ze produceren

    > .. gan ze flink kwaken of valt dat reuze mee ?

    >

    > Wij hebben geen problemen met de buren en willen dat graag zo

    > houden daarbij wil ik geen eend aanschaffen om deze weer weg

    > te moeten doen ivm geluidsoverlast.

    >

    > dus iemand enig idee wat ik kan verwachten van een muskuseend

    > in een woonwijk ?

  • nnatasja

    Hallo Antje ,

    wij wonen in Zaandam maar zijn inmiddels al de gelukkige baasjes van een super leuke eend met de naam DJ, DJ is ook erg tam en eet eigenlijk al vanaf dag 1 uit onze handen , hij is geboren en getogen in een kinderboerderij dus al vel gewent :)

    Bedankt voor je aanbod ! :)

    groetjes natas