hoi
wij hebben ook een muskuseend alleen is hij niet echt van ons… en weten niet zo goed wat we ermee aanmoeten misschien dat iemand mij advies kan geven??
hij is bij ons op de 1 of andere dag in de voortuin komen zitten en heeft onder de klimopstruik zijn nestje gemaakt… ?! er liggen al geruime tijd eieren in die niet zijn uitgekomen…
hij/zij zit er inmiddels al zo'n 2 jaar.
Aan de ene kant vind ik het wel gezellig want hij is echt rond aan het scharrelen in onze voortuin maar aan de andere kant vind ik het zielig…
hij is maar alleen geen soortgenoot in de buurt…
en wij hebben scholen achter ons huis en al de school uit gaat lopen er veel kinderen rond en die zijn niet allemaal zo lief voor de eend ze jagen hem op maar net als nu in de zomervakantie geniet hij en heeft hij alle vrijheid…
Van ons krijgt hij regelmatig wat broodjes toegeworpen en het liefst zou hij mee naar binnen gaan )
we hebben wel een hoop bekijks gekregen met onze ‘buurman’ (zo noemen we hem maar haha) het is natuurlijk ook wel een grappig gezicht..
We zitten een beetje in tweestrijd met wat we er nu mee aanmoeten wij hebben geen last van hem, verder niemand… maar zal hij wel gelukkig zijn zo zonder soortgenootjes en dalijk weer schreeuwende schoolkinderen die hem achterna zullen gaan zitten…
Groetjes Esther…
wie weet raad??? mail me maar!