Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Naar overzicht van alle forums

muskuseenden en overlast ..

  • Anthony en Esmeralda

    onze Kaapse eenjes doen het hartstikke goed bij moeder kip maar nu worden ze wel heel erg groot en onze tuin is daar niet geschikt voor.

    wij zoeken daarom een goed tehuis in zeeland voor onze 2 eendjes

    ze zijn nu 2 mnd oud, Wie wil onze eendjes adopteren?

    groetjes Esmeralda en Anthony

  • esther

    hoi

    wij hebben ook een muskuseend alleen is hij niet echt van ons… en weten niet zo goed wat we ermee aanmoeten misschien dat iemand mij advies kan geven??

    hij is bij ons op de 1 of andere dag in de voortuin komen zitten en heeft onder de klimopstruik zijn nestje gemaakt… ?! er liggen al geruime tijd eieren in die niet zijn uitgekomen…

    hij/zij zit er inmiddels al zo'n 2 jaar.

    Aan de ene kant vind ik het wel gezellig want hij is echt rond aan het scharrelen in onze voortuin maar aan de andere kant vind ik het zielig…

    hij is maar alleen geen soortgenoot in de buurt…

    en wij hebben scholen achter ons huis en al de school uit gaat lopen er veel kinderen rond en die zijn niet allemaal zo lief voor de eend ze jagen hem op maar net als nu in de zomervakantie geniet hij en heeft hij alle vrijheid…

    Van ons krijgt hij regelmatig wat broodjes toegeworpen en het liefst zou hij mee naar binnen gaan :))

    we hebben wel een hoop bekijks gekregen met onze ‘buurman’ (zo noemen we hem maar haha) het is natuurlijk ook wel een grappig gezicht..

    We zitten een beetje in tweestrijd met wat we er nu mee aanmoeten wij hebben geen last van hem, verder niemand… maar zal hij wel gelukkig zijn zo zonder soortgenootjes en dalijk weer schreeuwende schoolkinderen die hem achterna zullen gaan zitten…

    Groetjes Esther…

    wie weet raad??? mail me maar!

  • Anthony en Esmeralda

    hoi corine,

    we vinden het heel erg dat je eenden zijn gestolen, we hopen dat je ze terug krijgt .

    maar als je wilt hebben wij ook 2 kaapse eenden oftewel muskuseenden, ze zijn nu 6 maanden oud, onze kip heeft ze uitgebroed. ze zijn heel erg lief en een heeft een misgroeide vleugel .

    Onze tuin wordt te klein voor ze en we hebben geen goede watervoorziening.Ze zijn opgegroeid tussen 2 kippen , 6 konijnen en 2 cavia's dus ze zijn andere dieren gewend, zou jij anders onze eenden willien hebben? Dan weten we tenminste zeker dat ze een goed huisje krijgen. We hebben op andere advertenties gereageerd maar dat bleken handelaren te zijn. Dus als je interesse heb laat het ons dan weten

    met vriendelijke groetjes Esmeralda en Anthony

  • jack

    een muskuseend er bij

    meestal gaat het goed neem dan een vrouwtje er bij want een mannetje ja dan heb je zo 15 muskus eendjes rond lopen .

    of je moet al voor haar een geod huisje weten te vinden waar meerdere muskus eenden rondlopen .

    wij heben er nu 6 rondlopen 5 vrowutjes 1 mannetje

  • sandra pronk

    hoi, ik heb hetzelfde ‘probleem’ als esther: een muskuseend uit de vijver gevist omdat hij een manke poot had, dierenarts erbij, antibiotica erin, en nu zit ie ongeveer sinds een maand in mijn (veel te kleine) tuintje. In de verre omtrek geen soortgenoten te vinden.

    Iemand tips voor het houden van Alfred (zo hebben we hem inmiddels genoemd ook al is het een vrouwtje) in een tuintje van 3m bij 10m?

    groetjes Sandra

    ps hij heeft sinds gisteren ook allemaal wondjes op zijn snavel, ik vermoed dat ie tussen de tegels en de schutting aan het wroeten is en daarmee zijn neus bezeert. Zo zielig!

  • jack

    muskus eenden zijn makelijk te houden.

    een vijver hebben ze niet echt nodig .( een grote bak waar zij zich in kunnen wassen volstaat al .deze kun je dan weer na het bad opbergen

    het mank lopen van muskus eenden is wel bekent .waar door het komt ?? er zijn er die zeggen door het egwicht der eenden .ze zijn nog al zwaar

    andere zeggen weer het komt door de ondergrond waar op zij lopen ……

    het vroeten met de snavel bij of onder de schuttingen doen mijn muskus eenden ook .zij weten dat daar gewoon allemaal lekkere hapjes te vinden zijn ….

    hier krijgen ze watervogel korrels daar zit alles in wat ze nodig hebben

    hier lopen nu 23 muskus eend kuikens rond

    voor de rest muskus eenden zij cool om te houden