Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Naar overzicht van alle forums

eendenjong gevonden hoe verzorg ik hem??

  • allison

    hoi ik heb net twee eenden eieren gevonden ik ben 11 jaar hoe moet ik hun verzorgen als ik geen lamp heb??????

  • Rana

    ik ben 14 mijn broertjes 6 en 9 en ze hebben 6 eieren gevonde. 3 van die eieren zijn kapot gegaan heb ik gehoord en nu probeer ik zelf voor de andere 3 te zorgen ik heb ergens gelezen dan je op luchtvochtigheid moet letten maar k heb geen idee hoe en wat k moet doen k heb in een mand een kussen gezet daarom 4 vlessen met warm water en die weer in een rondje gezet en daar weer een zwarte handoek over en de 3 eieren in het midden met een bureaulamp en boven en ik heb weer een grote handoek erover heen gehangen zodat het afgesloten is

    heeft iemand enig idee wat k moet doen de eieren zijn nog warm en ze zijn best klein 5 cm lang ongeveer

    KAN IEMAND ME HELPEN

  • Els

    Jammer, je hebt de eitjes gepikt Allison uit een “vers” nest. De moeder eend zal je niet dankbaar zijn. Zij moest er nog een stuk of 10 bij leggen, voor ze zou gaan broeden. Nu moet ze een nieuw en veilig plekje gaan zoeken, ALS ze dit jaar nog opnieuw begint met haar leg en broed. Wat ik niet vermoed.

    Ik raad echt iedereen aan om van eieren AF te blijven! Gewoon laten liggen, zodat moeder eend/waterhoen/meerkoet hun natuur kunnen volgen!

  • tatjana

    ja moet een lamp neemen of je bedek da met kleeren of doek groetjes tatjana

  • Els

    HUH!?!?!?!

  • Nienke

    Kleren of doekjes??? Nou dan gaat het eendje het zéker niet overleven!!!

  • laura

    ik heb een verlaten nest gevonden ongeveer twee dagen verlaten maar ik weet niet of ze dan nog uit kunnen kommen en als ze nog uit kunnen kommen heb ik geen broed machine HELP ! :S

  • Francel

    Je moet m de eerste dagen niet laten zwemmen, de kans dat ie verdrinkt is erg groot

    Je moet m niet terugbrengen naar de moeder, de kans is zeer groot dat ie m verstoot.

    Je moet m geen eten geven, hij moet zichzelf redden. Kippenvoer kan wel, maar nogmaals: hij moet zichzelf redden.

    Zorg voor voldoende warmte en voldoende schoon water.

  • Ria

    Bovenstaand antwoord is nogal kort door de bocht….

    een kuiken heeft warmte en voeding nodig!

    in gewoon schoon water zit geen voeding, dus dan gaat ie dood.

    Warmte door een warmte lamp of electrische deken,

    en inderdaad… eenkuiken kan door het gemis van de veren van moedereend

    geen vet ontwikkelen en zal ‘lek’ zijn en zinken.

    maar lekker op een schotel laten pootje baden is prima, daarna gaat hij zich poetsen

    en zal de vetklier gestimuleerd worden en kan hij op den duur gewoon zwemmen.

    Kuikenkruim met meelwormen is prima voer!

    Succes