Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Naar overzicht van alle forums

verzorging eendenkuiken

  • Nienke

    Dan hebben jullie het ei niet gevonden maar gepikt van de moeder!

    Je zegt dat ze net weg was… dan zou ze vast wel weer terug komen…

    Jullie hadden het ei gewoon moeten laten liggen zodat de moeder het uit kon broeden!

  • Els

    Ben het helemaal met je eens, Er worden gewoon veel te veel eitjes weg gejat uit verse nesten. Ik snap niet dat men zomaar eitjes mee neemt. Die moeder (eend/hen) moet nu weer helemaal opnieuw beginnen met leggen. Ze zou zelfs zo gestrest kunnen zijn dat dat nu wel weer een tijdje gaat duren . Alle nieuwe energie die ze weer moet opdoen. Alleen maar omdat er mensen zijn die zo graag een eitje zien dood gaan thuis.

    Els

  • Nienke

    Helemaal mee eens Els!

    Hopelijk lezen al die jonge meiden dit… en laten ze de eitjes voortaan liggen!

  • Sharon Sandriman

    vriendin en ik hadden 2 eenden kuikkentjes gevonden maar er zit een rare oranje/roode bol onder hun kont maar we weten niet wat het is misschien kunnen jullie ons helpen

    -xxx-SharonSandriman

  • bhbjn

    wtf X(

  • lieke

    hallo,

    wat kuikens moeten eten:

    een beetje kroos

    en een beetje brood

    veder moet je het natuurlijk wel warm houden

    Lieke (:P)

  • lauren

    hallo,

    ik heb een aantal eieren gevonden waarschijnlijk van een eend of gans.

    de eieren lagen in een nest met er omheen nog meer nesten alleen waren ze bijna allemaal kapotgegooit door jongens die daar vaak hangen

    en er waren zelfs doodgetrapte eendjes en 1 meerkoetje zoooo zielig!

    ik dacht bij me zelf dat de ganzen, meerkoetjes en eenden niet meer terug zouden komen dus ik heb je eitjes mee genomen ze voelden heel koud aan.

    ik hoop dat ze nog te redden zijn. ik heb helaas geen warmtelamp maar zou er wel een willen kopen. wie weet waar je dat koopt? verder heb ik ze nu onder een kruik gelegt met een doek er over en ik draai ze ook afentoe om en spuit ze nat maar wat moet ik doen als ze dalijk uit komen?!

    en wat eeten ganzen en eenden?

    alvast heel erg bedankt

    groetjes lauren

  • maaike evemboer

    Hallo

    Ik vind jullie site heel goed jullie hebbem heel veel informatie.

    Ik heb een nest gevonden met 8 eenden eieren ik ga er heel va ak kijken ,de moeder os er heel

    vaak niet een vraagje: kan ik die eieren dan meenemen of miwt??

    Ik heb al heel heel veel informatie gelezen over het opvoeden van eendjes.en kuikens en ik heb de nodige spullen al.

    Is het ook goed dat als ik besloten heb een paar eieren mee te nemen ze onder een lamp uit te broeden of is in een nroedmachine beter.

    Ik heb geen broedmachine.

    Ik hoop dat jullie reageren want ik wil graag antwooed.

    Groetjes Maaike

  • me

    hoi

    ik heb 3 zwarte eendenkuikens gevonden zonder moeder . ok al gezocht naar de moeder maar niet gevonden.

    maar nu de vraag: wat kunnen we ze NU te eten geven???

    alvast bedankt voor u antwoord