Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Naar overzicht van alle forums

leeft dit kuiken in eendenei ?

  • D

    Even een vraagje.

    Mijn kinderen hebben vorige week 2 eendeneieren uit een vernield nest meegenomen. 1 ei was beschadigd, deuk en scheurtje in schaal.

    De andere niet.

    Terugleggen was geen optie lazen we op internet…het nest was ook gewoon uit elkaar gerukt en weg, de eieren lagen los verspreid

    Maar goed, we hebben de eieren onder een warmtelamp gelegd. Geen idee hoe oud de eieren waren.

    Nu een bakje water in het hokje erbij gezet luchtvochtigheid

    De eerste dagen zagen we niets met een lamp, nu zien we in het onbeschadigde ei: rode aders, een luchtkamer bovenin en een zwarte vlek onderin..ik heb een foto maar die krijg ik niet in dit bericht geplaatst

    In het beschadigde ei zien we ook adertje, maar een zwarte ring..

    Leeft er nog iets in deze eieren ??

    Als de kans aanwezig is laten we de eieren gewoon nog een poosje liggen en hopen we het beste….

  • Ria

    ik denk dat er op dit moment nog wel wat leeft, maar dat zal niet lang duren ben ik bang.

    een warmtelamp en bakje water is niet voldoende. de eitjes moeten omgedraaid worden en de luchtvochtigheid

    is nogal nauw. is er geen boer met een broedmachine? of op een kinderboerderij?

    Je kunt het natuurlijk proberen, maar niet te lang, want als de kern gaat rotten en uit elkaar spat … brrrrr.

    Maar wel heel veel succes!!!!