Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Naar overzicht van alle forums

broedeieren van (witte) indische loopeend

• Hans Schrader

Gemert 4 jan 2012,

Geachte eenden liefhebbers,

Graag zou ik broedeieren van loopeendjes (liefst witte ) kopen voor mij en mijn dochtertje. We willen ze gaan uitbroeden in een kleine broedmachine en in de klas laten uitkomen. Ik denk dat de loopeendjes rond april , mei beginnen met eieren te leggen , afhankelijk de weersomstandigheden. Wie kan mij aan loopeenden broedeieren helpen ? Kan me iemand advies geven voor afstellen broedmachine voor eenden,

zijn die bijna het zelfde als bij kippen ? Ik hoop 10 a 15 eieren te kunnen kopen.

Groeten Hans Schrader

• esther

hoi!

leuk dat je eieren wilt uitbroeden, maarwat wil je eigenlijk met de eendjes gaan doen?

en ik heb ergens gelezen dat het onder de moeders vleugels wel 40 graden is, dus misschien zo de temperatuur van de broedlamp?

dat moest bij mijn eendje wel. je kan zien of het te warm is aan de vleugeltjes van het eendje, want als zij/hij die een beetje breed laat liggen, dus

alsof ze ze opzij steekt.

ik hoop dat je aan de eitjes komt.:D

gr. esther

• hans schrader

Beste Esther,

Bedankt voor de tip, ik wil als het kan de eendjes laten uitkomen in een broedmachientje in de klas

van mijn dochtertje. Daarna mogen ze hier opgroeien, en ik ga dan dagelijks mee aan de wandel,

aan de overkant van ons huis is een klein slootje.

Ik heb een keer geprobeert eenden eieren uit te broeden, helaas mislukt.

Ik had een eenden boek gekocht en in de bibliotheek me ingelezen , en toen mijn machine

afgesteld. Er was toen na 1,5 week bij schouwing een embryo ontwikkeling te zien , maar niets uitgekomen.

Met kippen uitbroeden , en kuikens groot brengen heb ik geen problemen, dat doe ik al een paar jaar .

Maar wie kan helpen aan loopeenden eieren , wat is de juiste vochtigheid, juiste broedtemperatuur, eieren

luchten. ? Verliest een loopeend ei tijdens de broedduur ook 15 % gewicht ?

Groet Hans schrader