Hallo, ik ben sinds 2 uur eigenaar van 3 loopeenden. Ze hebben een half uur in de auto gezeten los van elkaar in dozen met wat hooi. Daarna zijn ze in een vrij groot kippenhok gezet met het licht aan. De kippen zaten al op stok. Ze hebben eerst een kwartier water gedronken en daarna wat rondgelopen. Toen besloten we het licht uit te doen. Het mannetje ging gelijk liggen, een ander vrouwtje bleef wat staan, schuifelde een beetje, maar degene waar ik me nu grote zorgen over maak, begon gedesoriënteerd en zeer wankel rond te lopen, botste niet erg hard tegen wat dingen aan en plofte toen neer en liet zijn kop en poten helemaal vallen, dus kop slap op grond en poten naar achter gestoken, alsof dood. We hebben haar rustig opgepakt en ze bleef zo goed als dood. Zat minimale beweging in, had zo goed als geen voetreflex als je haar de grond liet aanraken en nek helemaal slap omlaag. We hebben haar een paar minuten in de doos gelegd, daar spartelde ze wat, kwam zelf niet overeind. Daarna tegen een andere eend aangelegd, waar ze ook helemaal slap, als zijnde dood lag. Al die tijd licht uit gelaten. Ik heb gebeld naar de fokker en deze herkende deze verschijnselen niet, had dit nog nooit meegemaakt. Wie kan mij vertellen wat er mogelijk aan de hand is? Hebben wij iets fout gedaan?
Groeten van Kati