Hoi dames,
Even een berichtje aan jullie want lees dat jullie veel ervaring hebben met tamme eenden! Ik heb zelf nu zo´n 3,5 maanden oude wilde eend die we in de achtertuin gevonden hebben als pulletje van een dag of drie. Alles gaat prima en ze is vreselijk lief. Stonden gister echter voor een dilemma omdat ze naar de buren vliegt die niet bepaald vriendelijke honden hebben!! Naar verschillende vogelopvang gebeld om advies te vragen want hoopte haar ooit weer in de natuur te kunnen vrijlaten. Nu begrijp ik dat dat best weleens lastig kan zijn en omdat ik niet wil dat ze gepakt wordt door de honden van de buren hebben we haar gister gekortwiekt. Vind het VRESELIJK maarja. Ze doet nu de hele tijd vliegpogingen maar valt dan voorover, afschuwelijk om te zien! Uiteindelijk dus besloten dat ze bij ons blijft, hebben gelukkig alle ruimte en een vijver voor haar gemaakt.
MIjn vraag aan jullie is of ik eenden kan kopen om bij haar te zetten?Werkt dat?Zullen ze elkaar accepteren?Vanaf welke leeftijd zou dat kunnen?Hebben jullie enig idee?
Kan ik trouwens al zien of onze eend een man of een vrouw is?Ze is helemaal bruin en heeft geen krulletje in staart ofzo.
Ik hoop dat jullie me iets kunnen vertellen!
groetjes Neeltje