Hallo,

Ik heb een jong muskuseendje, en ze zit nu goed in de veren. Ze zal ongeveer een week of 8 a 9 zijn, maar valt niet precies te zeggen omdat ze gevonden is. Ik zeg ze, omdat ik vermoed dat het een vrouwtje is, omdat ze naar mijn idee redelijk klein is.

Ik heb vaker eenden opgevangen en weer uitgezet, maar we merken aan haar dat ze veel te tam is om uitgezet te worden en zal zich dan ook niet redden. Ook zijn er in Gouda maar weinig ‘wilde’ muskuseenden. Ze is trouwens ook niet in Gouda gevonden.

Nu zou ik haar ontzettend graag zelf willen houden, maar ik woon in een normaal rijtjes huis, met een kleine tuin zonder groen. Ik vind dus dat ze absoluut beter verdient. Dus is vanzelfsprekend dat ze nooit in de pan zal belanden!

Nu ben ik dus op zoek naar een nieuw huis voor Lilo. Zou uiteraard leuk zijn als ze lekker kon loslopen, en lekker kon badderen met andere eendjes.

Ze is een pittige tante, echt een eigen karakter, althans, zo ervaar ik haar. Ze heeft haar eigen plekjes hier, en wanneer bijv de hond haar komt lastig vallen, blaast en bijt ze goed van zich af. Maar ze is echter zo tam dat waar ik ga, ze achter me aan loopt.

Het liefst breng ik haar ergens onder in de buurt van Gouda. Dit omdat ik niet beschik over een auto en haar dus niet makkelijk brengen kan, en ik het erg op prijs zou stellen als ik in overleg nog eens een keertje kan langskomen om te zien hoe het met haar gaat. Dit is echter geen noodzaak! Een goed nieuw huis staat voorop!

Het liefst houden wij haar nog 1 a 2 weekjes hier totdat ze nog beter in haar veren zit, maar het liefst zie ik haar voor 7 juli (ivm vakantie) bij haar nieuwe huisje.

Is er iemand die muskuseendje Lilo over zou kunnen nemen en een fijn leventje kan bezorgen?

Dan kunt u mij mailen: loura_vanbeelen@msn.com

Ook beschik ik eventueel over foto's van haar. Wanneer ik zeker weet dat ze een goed nieuw huisje krijgt, hoef ik uiteraard niets voor haar te ontvangen.