Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Naar overzicht van alle forums

Wikky en Rickey zijn weer eventjes terug.

• Ria

hallo,

De hele week is Wikky (die van vorig jaar! ) dagelijks op bezoek geweest. Ongeveer 3/4 jaar niet gezien en ja hoor, ze stond in de voortuin. Ik zag niet dat zij het was totdat ik een boterhammetje wilde geven… ze kwam, ofhet de normaalste zaak van de wereld was, de gang ingelopen, naar de keuken kattenvoer pikken en ging een beetje lollig lopen doen in de woonkamer. Ik heb een krantje neergelegd bij de achterdeur en daar is ze op gaan liggen !!! DAN WEET IK HET ZEKER HE

eenden die op een krantje gaan liggen heb ik opgevoed hahahahahahahahaha.

Ze is een dag of 5 achter elkaar langsgeweest en nu heb ik haar al 2 dagen niet gezien. Ze heeft veel gegeten, ik denk dat ze in de buurt een nestje heeft.

Ben benieuwd.

Zo ging het ook met Rickey ( één van de eendjes van november)….

Donderdag kwam ze langs met 6 kuikentje, ze zijn bijna helemaal zwart, zelfs zwarte pootjes, zooo schattig!

Gisteren had ze er nog 2 en vanmorgen zat ze in de tuin met 1 kuiken. Ik heb een plank voor het hekje gezet en het hok klaargemaakt in de tuin. Ze ging er

zelf met kuiken in. Heerlijk uitrusten in het stro. Ik heb vanavond het hokje dicht gemaakt. Morgen zie ik wel hoe we het gaan doen, maar ik ga proberen of ze dit kuiken kan behouden - SNERTMEEUWEN/REIGERS- Ze is een goede moeder, dat vind ik mooi om te zien want Rickey is zelf niet groot geworden onder moeders vleugels maar kan het wel bij haar kuikentje. Hartstikke leuk!

Het zou jammer zijn als het toch wordt opgeten, dus ik doe mn best. 2 weken in de tuin houden moet genoeg zijn om het te redden. Nu maar hopen dat rickey niet te gestrest raakt in het hok en niet de tuin uitvliegt. Hoewel… dat laatse zal ze wel doen maar ze komt zeker terug als dat kleintje niet mee kan komen.

Ik ga mijn best doen!

groet

ria

• Ria

Potverdikkeme, het is mislukt!

De tuin is afgesloten behalve het hek. We dachten het prima gebarricadeerd te hebben blijkt het kuiken nog kleiner te zijn dan een kiertje :(

Rickey was over het hek gevlogen en zat e roepen en te roepen naar haar kuiken….ik ging het ns bekijken en zag net het kleine ding tussen de plank en de vuilnisbak doorpiepen. Ik had erachter aan kunnen gaan maar heb het niet gedaan, ik kan mezelf wel voor mn kop slaan.

Halverwege de middag kwam er een meeuw of 20! (gewoon midden in een woonwijk he) en ik heb een reiger gezien

en ik hoorde rickey telkens roepen… wij kijken…. geen kuiken meer te bekennen, wel was ze weer samen met haar woerd. Ze heeft zelfs een rondje over de woonwijk gevlogen het arme beest.

En dan zijn er mensen die zeggen dat de moedereenden er geen last van hebben…. nou das dus niet waar! Ze heeft tot schemer gezocht en gekwaakt.

Het zal morgen wel over zijn en ze zal wel een tweede nest gaan maken, maar toch baal ik verschrikkelijk!|

Het was zo'n leuk kuiken…. en de achterliggende gedachte deed ook mee> moeder destijds ook gered, nu wilde ik hetkuiken ook een toekomst geven.

Tja, het is en blijft jammer!

groet

ria

• Els

Ach jeetje Ria, ik voel met je mee. Hier heeft vleugeltje een nestje van 7 kuikens. De kuikens lopen mij (dus het voer) achterna en zijn soms helemaal van Vleugeltje weg, tot in de hal…:) vijver met kwakend vleugeltje een 200 mtr hier vandaan. Toch zijn ze er nog alle 7!!! Een aangevlogen Kwaker heeft 9 kuikens van een wilde eend en laat haar grut in de steek als ik in zicht kom, ook weer voor dat voer natuurlijk…..maar toch laat ze de kuikens in de steek….soms weet ik gewoon niet wat ik moet doen, de ganzen hebben het voer nodig en daar komen de eenden dan ook op af. Eigenlijk gaat het er hier heel vredig aan toe, en zijn dit de eerste nestjes in jaren die nog steeds compleet zijn. Ik zie nu wel dat de kuikens ook heel veel elkaar nodig hebben, spelen, knuffelen, warmte bij elkaar halen. Dus hoe meer er in leven blijven, hoe meer kans ze hebben te overleven.

Hopen dat je dit jaar nog gaat genieten van grut van Wikky of Rickey….