hallo,
De hele week is Wikky (die van vorig jaar! ) dagelijks op bezoek geweest. Ongeveer 3/4 jaar niet gezien en ja hoor, ze stond in de voortuin. Ik zag niet dat zij het was totdat ik een boterhammetje wilde geven… ze kwam, ofhet de normaalste zaak van de wereld was, de gang ingelopen, naar de keuken kattenvoer pikken en ging een beetje lollig lopen doen in de woonkamer. Ik heb een krantje neergelegd bij de achterdeur en daar is ze op gaan liggen !!! DAN WEET IK HET ZEKER HE
eenden die op een krantje gaan liggen heb ik opgevoed hahahahahahahahaha.
Ze is een dag of 5 achter elkaar langsgeweest en nu heb ik haar al 2 dagen niet gezien. Ze heeft veel gegeten, ik denk dat ze in de buurt een nestje heeft.
Ben benieuwd.
Zo ging het ook met Rickey ( één van de eendjes van november)….
Donderdag kwam ze langs met 6 kuikentje, ze zijn bijna helemaal zwart, zelfs zwarte pootjes, zooo schattig!
Gisteren had ze er nog 2 en vanmorgen zat ze in de tuin met 1 kuiken. Ik heb een plank voor het hekje gezet en het hok klaargemaakt in de tuin. Ze ging er
zelf met kuiken in. Heerlijk uitrusten in het stro. Ik heb vanavond het hokje dicht gemaakt. Morgen zie ik wel hoe we het gaan doen, maar ik ga proberen of ze dit kuiken kan behouden - SNERTMEEUWEN/REIGERS- Ze is een goede moeder, dat vind ik mooi om te zien want Rickey is zelf niet groot geworden onder moeders vleugels maar kan het wel bij haar kuikentje. Hartstikke leuk!
Het zou jammer zijn als het toch wordt opgeten, dus ik doe mn best. 2 weken in de tuin houden moet genoeg zijn om het te redden. Nu maar hopen dat rickey niet te gestrest raakt in het hok en niet de tuin uitvliegt. Hoewel… dat laatse zal ze wel doen maar ze komt zeker terug als dat kleintje niet mee kan komen.
Ik ga mijn best doen!
groet
ria