Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Naar overzicht van alle forums

jonge manderijn eenden samen met ganzen

• anja

Hallo ik heb manderijneenden,en nu zijn er jonge eendjes.

allemaal erg leuk,maar de vader is eergisteren weggevlogen (ik hoop dat hij nog terug komt) en moeder zit in een stenen eendenhuis met haar jongen.

Dat huisje staat in een soort kinderboederij,samen met 2 ganzen 2 andere eenden en kippen en twee vlaamse reuzen.nu ben ik bang dat straks de ganzen de kuikens opeten of dood maken,zit die kans erin!!!

wat kan ik het beste doen,ze heeft nog drie eieren die niet uitgebroed zijn.

gr anja

• Els

Hoi Anja, de ganzen eten de kuikens niet op hoor. Als ganzen zelf jongen hebben, jagen ze wel alles wat in de buurt komt weg. Dat kan er nog wel hard aan toe gaan. Maar bij ons is nog nooit een eenden kuiken door de ganzen gedood. Mochten de ganzen de eendjes toch opjagen, dan zou je de ganzen even af kunnen schermen met een gaaswerk? zodat ze aan de eendjes kunnen wennen. Geniet maar van het jonge spul! OH ja Peking eenden eten wel kuikens van andere eenden en kippen!!!

groetjes, Els