Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Naar overzicht van alle forums

HELP! 2 eendjes en 1 is nog steeds 'lek'!

• Femke

Hallo allemaal,

Het gaat heel goed met de eendjes. Ze as dinsdag 2 weken.

Alleen de gele groeit echt supergoed en kan inmiddels ook ruim 20 minuten zwemmen voordat haar borst wat nat wordt en ze eruit wil. Maar de grijze is nog 2x zo klein en is binnen een paar tellen helemaal lek. In een badje waar hij met zijn pootjes bij de grond kan, vind hij het heerlijk om kroos en sla te slobberen, maar ook dan is hij snel echt nat.

Ze zijn constant samen en als de ene eet, eet de andere ook. En alles wat ik ze voorhoudt eten ze allebei goed. Dus ik heb niet het idee dat die grijze te weinig eet.

Ook zie ik ze na het ‘zwemmen’ allebei poetsen en ze gaan ook allebei goed met hun kopje over de vetklier…

Hebben jullie nog tips wat ik kan doen? Extra voer misschien? En zo ja, wat?

En is er iets wat ik kan doen om het minder snel lek te laten zijn?

Groetjes Nienke

Groetjes Nienke

• Ria

Tja Femke,

hoe het komt weet ik ook niet.

Goed dat je die kleinste wel in contact brengt met water, misschien is voor dit moment een schaal veel beter,

zodat ie tot zn enkels in het water staat; niet dieper. Lekker laten spetteren en op letten dat ie niet doornat wordt.

Geef m de kans om lekker te poetsen; die vetklier zal toch wel gaan werken denk ik hoor!

Niet meer laten zwemmen, hij kan verdrinken én onderkoelt raken.

Geef je ook lekkere regenwormen en meelwormen??

Vast wel … die andere groeit goed dus is het misschien een eendje uit een ander nest?

Veel plezier

groet

ria

• Femke

Hoi Ria,

Beankt voor je reactie.

Ik heb ze allebei doornat van de regen in het gras gevonden, ze waren toen nog geen 24 uur oud.

Dus denk wel dat ze uit hetzelfde nest komen…

Nee, ik heb hem ook niet meer laten zwemmen nadat ik zag dat hij nog steeds lek is.

Inderdaad een bakje met een laagje water vindt hij heerlijk!

Hmmm, regenwormen wel, maar meelwormen niet… kan ik die in de dierenwinkel halen?

Groetjes Femke

• Ria

Ja.. gewoon in de dierenwinkel.

Sla erbij in kleine stukjes en hun dag kan niet meer stuk!

succes

• laura

je kunt zijn vetklier (het bobbeltje in zijn nek) om de dag even maseren en hem niet al te vaak vasthouden dan gaat het wel over

• Aan Laura

Laura,

Als je adviezen geeft, moeten het wel de goede zijn!

Ten eerste reageer je op vragen die al 6 maanden (of langer) geleden gepost zijn. Dus inmiddels kunnen deze eendjes vast al wel zwemmen…

En ten 2e zit de vetklier bovenop de staart!

Mvg