Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Naar overzicht van alle forums

HELP vocht uit neusgat eend

• claudiaz

Hallo,

ik heb 2 kleine eendjes (kwakers) ze zijn nu 3 dagen oud, een van de eendjes niest af en toe (zo een geluidje en schud met zn kop, geen echte nies) en net kwam er een flinke druppel doorzichtig vocht uit zijn neusgat.

wie weet wat dit is? en is het besmettelijk voor de ander? of zal het gewoon water zijn wat hij net gedronken had en er via zijn neus weer uitkwam?

groetjes claudia.

• miek

Hallo,

Mijn eendjes hebben net hetzelfde. Heb je dan ontdekt wat het was?? Toch niets ernstigs?

Groetjes,

Miek

• diana

volgens mij is dat niks hoor.

Mijn eendjes hadden dat ook en het viel mijn op dat het vaker na het eten kwam.

Wat geef je ze te eten? Het kan zijn dat het eten te droog is en dan komt dat een beetje om hoog en dan kan er een beetje slijm uit het neusje komen.

Ook als je ze optilt dan kan er ook wat slijm uit neusje of bekje komen. Dus voorzichtig optillen.

Als ze goed eten en drinken en niet suf zijn en het slijm wordt niet erger of verkleurd dan kan het geen kwaad denk ik.

Gewoon even goed in de gaten houden.

Succes

• esther

claudiaz Schreef:

——————————————————-

> Hallo,

> ik heb 2 kleine eendjes (kwakers) ze zijn nu 3

> dagen oud, een van de eendjes niest af en toe (zo

> een geluidje en schud met zn kop, geen echte nies)

> en net kwam er een flinke druppel doorzichtig

> vocht uit zijn neusgat.

> wie weet wat dit is? en is het besmettelijk voor

> de ander? of zal het gewoon water zijn wat hij net

> gedronken had en er via zijn neus weer uitkwam?

> groetjes claudia.

hoi!

ik heb ook een kuikentje gevonden en die had het ook, maar nu niest hij alleen nog een beetje, hij/zij is nu 3 weken ongeveer.

dat vocht is alleen een beetje snot, je moet hem/haar babypap geven, want daar zitten de vitamines in die ze van de moeder ook krijgen.

eendjes krijgen namelijk nog wel voeding met hun moeder.

er is nu niks aan de hand, maar als er groene snotjes uit het neusje komen, dan moet je even antibiotica halen want

dan is de kans groot dat ie longontsteking krijgt.

hopelijk heb je hier wat aan.

succes verder!

groetjes esther