Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Naar overzicht van alle forums

eieren+

• Els

Ik word er echt moedeloos van, nu ik nog steeds hier zie dat eitjes gejat worden. Mens, mens, KINDEREN laat die eieren toch AUB liggen voor de ouders eend/meerkoet/waterhoen…etc, etc,

BLIJF van de eieren af en blijf OOK uit de buurt van de nesten. Laat de natuur zijn gang gaan en bemoei je er niet mee!! Niemand en ook geen enkele vogel is gebaat met jullie bemoeienissen!!…AFBLIJVEN dus!!!

• Els

Ik haal dit bericht maar weer eens omhoog. Mensen kinderen blijf toch van de eieren van de eenden en andere vogels af. Je MOET en MAG niet aan andermans kuikens/kindjes komen!!! Wat een stres zullen die ouders weer hebben, nu jullie hun eieren jatten!!!!

• Nienke

Helemaal mee eens Els!

En wat denken ze dan… dat ze zo'n eitje zelf uit kunnen broeden?

Nou volgens mij is het zonder broedmachine, nog niemand gelukt!

Geniet gewoon van de beestjes in het wild, lekker in de sloot bij hun papa en mama!!!

En laat ook de nestjes met rust!!!

Groeten Nienke

• Ria

Helemaal mee eens!

Als de eieren al gepikt mogen worden is dat door vogels of ratten…. gewoon de natuur zijn gang laten gaan dus!

zonder tussenkomst van mensen!!!

VAN DE EIEREN AFBLIJVEN

ook als je denkt dat het een verlaten nest is… moeder is waarschijnlijk even haar darmen legen en maagje vullen

en zij komt echt niet terug als er mensen heel dicht bij haar nest zitten!

Ga maar ns rustig van een afstand toekijken…. na verloop van tijd zie je de moeder terugkomen en zij zal dan

weer rustig doorgaan met broeden.

En geniet er dan van en van de toekomstige kuikens (waar je ook van af moet blijven)