Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Naar overzicht van alle forums

meerkoet ei gevonden

  • jeloe

    hallo allemaal,

    ik heb gister een meerkoet ei gevonden

    hij was nog helemaal warm. ik heb hem meegenomen en thuis is een bak met watten en doekjes gelegt, met een lamp er boven.

    de lamp was snachts uitgevallen. en ik heb hem vanochtend snel weer aan gedaan.

    leeft het ei nu nog?

    hij is nu weer lekker warm.

    ik weet iegenlijk niet zeker wat voor ei het is.

    hij is een beetje geel met zwarte puntjes.

    ik wil graag voor hem zorgen maar weet niet zo goed hoe het moet.

    kan iemand me antwoord geven

    alvast bedankt.:)

  • Els

    Dat ei was net gelegd en je hebt het uit het nest gepikt. Ik vermoed van een waterhoen dat hun nest vlak langs de waterkant maakt en pas gaat broeden als er 6-8 eitjes zijn. Dus gewoon laten liggen die eitjes en straks genieten van de kuikentjes die moeder zelf uitbroed.

    Els

  • sabrina

    jeloe Schreef:

    ——————————————————-

    > hallo allemaal,

    > ik heb gister een meerkoet ei gevonden

    > hij was nog helemaal warm. ik heb hem meegenomen

    > en thuis is een bak met watten en doekjes gelegt,

    > met een lamp er boven.

    > de lamp was snachts uitgevallen. en ik heb hem

    > vanochtend snel weer aan gedaan.

    > leeft het ei nu nog?

    > hij is nu weer lekker warm.

    > ik weet iegenlijk niet zeker wat voor ei het is.

    > hij is een beetje geel met zwarte puntjes.

    > ik wil graag voor hem zorgen maar weet niet zo

    > goed hoe het moet.

    > kan iemand me antwoord geven

    > alvast bedankt.:)

    hallo

    nee het kan geen kwaad als hij heel ff uit het licht is gevallen maar nog beter kan je een kruik met een doekje er over leggen en daarop het ei.

    en waarschijnlijk is het een japanse kip soort die familie is van de meerkoet en erg zeltzaam kan zijn.

    :) dus zorg er goed voor hoppelijk lukt het.

    groeten

  • emma+kelly

    hoi. ik heb met mij vriendin een meerkoet ei gevonde hij was warm nu licht in een deeketje met een met een boter ram zakje met heel warm water in en dat licht boven op het ei wat moeten we doen nu? help even en ga even reageeren x emma en kellyxxxxxxxxxxxx!

  • mike

    hoi.

    ik heb een meerkoet ei gevonden, ik weet alleen niet of het meerkoetje zelf het eitje stuk maakt of

    met hulp van de moeder.

    hij leeft nog wel want we horen gepik tegen het ei en je hoort de hele tijd gepiep uit het ei.

    a.u.b zo snel mogelijk antwoord terug, alvast bedankt.

    met vriendelijke groet MIKE

  • happy eend

    leg het warm, d.m.v een lamp op ongeveer 37.2 graden.

    Af en toe het ei een beetje nat spuiten met een plantenspuit, dat help het kuikentje makkelijker uit het ei komen.

    Gewoon afwachten als het goed is weet het meerkoet kuikentje vanzelf uit het eitje te kruipen.

    Geef het wel voldoende rust!

    Succes ermee