Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Naar overzicht van alle forums

eenden verdwijnen

  • Cissy

    Sinds november verdwijnt er regelmatig een eendje. Ik begrijp er helemaal niets van, ik vind er niets van terug. Nergens geen veer te bekennen, ik vind geen spoor van mijn eenden terug.

    Er verdwijnt er nooit meer dan één tegelijk. Ik ben nu een koppeltje nonnetjes, roodschouder talinkjes, carolina's, brilduikers en witwang fluiteenden. Ik heb nu nog 4 eenden over, een stelletje pijlstaarten en een stelletje bergeenden.

    Ik heb één keer een nonnetje met een bloederige plek in zijn nek gezien en denk daarom aan een wezeltje. Zou dat kunnen?

    Help……………

  • rob

    hallo cissy

    het zou van alles kunnen zijn een wezel roofvogel muskusrat marter of vos ik heb zelf

    kwakers en dat zijn ook kleine eendtjes en dan zie je regelmatig van die

    roofvogels over vliegen maar ik heb ook pommerse eenden en die zijn

    een heel stuk groter en die schrikken ze aardig af

    is wel alles goed dicht dat ze niet weg kunnen

    want de eenden rassen die ik houdt zijn zeer tam en vertrouwelijk

    als ze ontsnappen komen ze altijd terug maar ik heb ook wel is

    carolina`s gehad maar als die ontsnapte was ik ze toch egt kwijt

    mvg rob

  • Cissy

    Roofvogels en vossen vallen af want die laten sporen achter, veertjes en karkassen.

    Het hok is goed dicht. Ik sta voor een raadsel, nog iemand een idee???

  • Ellen

    Ook bij mij zijn de afgelopen twee jaren vijf eenden verdwenen….raadsel. Van één heb ik inderdaad een berg veren(en een ei) terug gevonden. Eén boomeend lag dood (geen schade)achter in de tuin en het mannetje van de boomeend verdween een maand late. Dit gebeurde in de ochtend, hij stond bij de achterdeur nog te roepen(was nl erg tam) maar een uur later was hij weg. Ook twee mandarijneendjes en een carolinavrouwtje waren ineens weg en niets meer van terug gevonden. Allen waren geleewiekt. Bij ons is de tuin rondom afgezet en zwemmen ze in een natuurvijver van 20 bij 30 meter.

    Vossen heb ik hier nog nooit gehad(heb ook 12 kippen). Wel reigers maar wij hebben honden die de reigers weg jagen.

    Dus ik vermoed toch dat ze opgepikt zijn door een groot vliegend gevaarte.

  • Antwan Bruns

    Cissy Schreef:

    ——————————————————-

    > Roofvogels en vossen vallen af want die laten

    > sporen achter, veertjes en karkassen.

    > Het hok is goed dicht. Ik sta voor een raadsel,

    > nog iemand een idee???

    Vossen vallen af? hoezo denk je dat deze sporen achterlaten. Ik miste ook telkens eendjes zonder dat er sporen waren. Nu heb ik 2 weken geleden een vos aan de vijver gehad. Ik schrok toen ik hem savonds laat zag en heb hem met een gil weggejaagd, Hij schrok en sprong zonder het gaas van 140 cm hoog te raken. 2 dagen later was hij sochtends om half zes weer bij de eenden over het gaas. ik kon tot op 2 meter bij hem komen omdat hij alleen maar geconcentreerd was op de eenden. Nu hoorde ik dat de vos een nest met 3 jongen had bij n boer onder de schuur. Helaas voor de vos is hij nu geschiedenis. Maar echt hij heeft nu al 5 eenden gestolen zonder 1 enkel spoor. Inmiddels heb ik schrikdraad geplaats omdat ik n nest met 14 eieren had. Hiervan zijn er gisteren 9 uitgekomen. 3 niet uitgekomen eieren waren nog bevrucht, dus deze heb ik bij mijn schoonvader onder een broedse kip gelegd. Hopelijk komen deze nog uit.

  • Harold

    Hallo mensen,

    Als ik jullie reactie zo lees, denk ik ook aan vossen. Ik had ook mijn eenden (loopeenden, muskuseenden en een paar onbestemde kruisingen) samen met zijdehoenders in de voortuin lopen. Bij mij verdwenen ook eenden. Lagen later die dan met een afgebeten kop in de weilanden voor mijn huis. Maar waarom niet de kippen? Toen ik ‘s avonds de honden een keer uitliet, hoorde ik op een kilometer afstand van mijn huis het gesnater van de loopeenden (dat geluid draagt ver in een open terrein). De kippen zaten ’s nachts in een hok op stok dus die vielen minder op.

    Ik zag een vos op een avond de drukke weg voor mijn huis oversteken, over de ligusterhaag springen en een eend

    grijpen. Sinds die tijd zitten de eenden achter huis op het erf. Dat is afgesloten. Ze hebben nu wel minder ruimte maar zijn in elk geval veiliger voor vossen.

    Succes met jullie eenden,

    Harold

  • esther

    (:P)hoi!(:P)

    ik hoop dat je erachter komt hoor

    wel jammer dat er nu steeds eenden missen:(

    zelf zou ik ook aan een vos denken, of aan een ander wild dier.

    vossen eten namelijk ook eenden dus.

    succes!:)

    gr.