Ik heb inmiddels 2 jaar een aantal eendjes gehad waarvan er enkele dood zijn gegaan omdat ik zo dom was een plant aan de vijverrand te hebben de zogenaamde Fatsia, ook wel vingerplant genoemd. de eendjes aten hiervan volgens de dierenarts.deze zijn natuurlijk verwijderd want van deze plant sterven ze n langzame dood.
Hierna heb ik 2 koppeljes hollandse kwakertjes gekocht en deze 4 zijn met succes gezond de winter doorgekomen. Tot begin vorige week. 1 mannetje werd erg aggresief naar het andere mannetje en toen werd het aggresieve mannetje ineens erg stil. dronk nog wel maar ik heb m niet meer zien eten.
vanmiddag is dit mannetje helaas dood gegaan.
Het mannetje was net als de eendjes die eerder dood zijn gegaan ook eerst heel stil tot het laatste beetje leven ook weg was en hij niet meer op zijn pootjes kon staan. ik heb m toen in n warme doos gedaan met stro en na n uurtje dus dood. Net als de andere dus…..
Mischien heb doe ik iets verkeerd?
Ik heb een siergrindtuin met n vijver van ongeveer 3 x 2 x 1 meter diep.
aan de rand van de vijver heb ik grasmatten gelegd zodat ze wat te pikken hebben.
het water word maandelijks vervest met vers leidingwater.(dus niet uit mijn puntstuk)
De eendjes krijgen dagelijks gemengde korrel, wat ze bij de vorige eigenaar ook kregen.
Aan de rand van de vijver staan de volgende planten:
1 pol siergras
Yucca op stam (bij de yuccabladeren kunnen ze niet komen)
3 x camelia struiken (sierroos)
palmboom Trachycarpus fortunei (ook bij dit blad of stam kunnen ze niet komen)
deze zijn volgens deskundigen niet giftig, maar als iemand anders weet hoor ik dit graag natuurlijk
Ik hoop dat iemand mij kan helpen want de lol om zo eenden te houden gaat er zo snel af.