Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Naar overzicht van alle forums

dompelpomp

• Peter

Ik wil mijn eendenvijver helemaal leegpompen en schoon maken. Ik gebruik hier een dompelpomp voor maar die raakt continu verstopt door de modder en de rotzooi.

Bestaat er een pomp/dompelpomp die alles meezuigt dus ook blad, modder, stront etc ?

Wellicht zijn die niet te betalen maar misschien wel habdig om te huren, het hoeft tenslotte maar 1 a 2 keer per jaar.

Bij Borent hebben ze dompelpompen en slobberpompen, wat zijn slobberpompen eigenlijk?

Kunnen die ook voor dit doel dienen ?

Alvast bedankt voor jullie reakties !

• Els

Peter, wij gebruiken ook wel eens een dompel pomp in onze grote natuur vijver, maar dan meer in warme zomers om via circulatie wat meer zuurstof in het water te verkrijgen. Om prut buiten de dompel pomp te houden kan je de dompelpomp in een emmer, des gewenst de emmer ingraven tot aan schoon water oppervlak. Dit gaat prima bij ons, er komt echt geen drab meer mee. Je kunt ook makkelijk telkens even zien of er vuiligheid in de emmer is en dat dan eruit halen.

• Wilga

Ik gebruik er altijd een waterstofzuiger voor speciaal voor vuilwatervijvers. Ze zijn er in verschillende prijzen.

Vind het ding ideaal en gebruik hem elke 6 weken want heb momenteel (nog) een kleine vijver!