Ongeveer 3 maanden geleden zijn hier in de tuin 2 eendjes geboren. De moeder is op een dag niet meer teruggekomen en het andere eendje is ook weggevlogen. Baby bleef alleen achter en was van slag. Ze zat vaak omhoog te kijken en was schrikachtig geworden. Iedere dag voerden we haar brood en at ze uit je hand en de laatste 2 weken begon ze voorzichtig te vliegen. Vanochtend kwam ze bij de keukendeur en heb ik haar kleine stukjes brood gegeven en een uurtje later kwam ze weer. Vervolgens zag ik haar niet meer in de tuin en heb haar lopen zoeken want ze zit altijd in de vijver of liep daar te scharrelen. Ik heb lopen roepen en fluiten want daar reageert ze altijd op maar ze kwam niet tevoorschijn. Totdat ik terugliep naar het huis en daar lag ze op het grindpad, tussen het terras en een grote steen en ik zag direct dat ze heel ziek was. Ze keek mij ook zo aan van ben je daar eindelijk. Ik heb haar vastgepakt want ze lag op haar rug met haar pootjes omhoog en haar kopje op een vreemde manier gedraaid. Toen ik haar op haar pootjes wilde zetten, viel ze om en ze had stuiptrekkingen. Vervolgens heb ik de dierenambualnce gebeld en heb haar op een droge doek gelegd en toegedekt. Ik ben bij haar gaan zitten en heb haar kopje geaaid en tegen haar gesproken. Binnen 5 minuten was ze dood. Ik ben erg verdrietig want het was zo'n lief en grappig eendje en als ik thuiskwam en floot, kwam ze aanlopen.
Weet iemand wat haar gemankeerd kan hebben? Ze at de laatste tijd wat minder en liep wat langzamer. Vlak voordat ze doodging, leek het wel of ze snakte naar adem. In de vijver waarin ze zwom, draaide iedere dag een pomp en ik heb met grote regelmaat het water ververst. Wie kan mij helpen? Het is zo'n naar gevoel wanneer je niet weet wat er met haar aan de hand was.