Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Naar overzicht van alle forums

Verlamde eend

  • Kelly in 't Veen

    Vorige week kreeg een van mijn eenden verlammingsverschijnselen aan zijn poten. Ook begon ze minder te eten, ze was helemaal uit haar doen.

    Dus ik meteen naar de dierenarts. Deze heeft haar uitwerpselen onderzocht maar kon helaas niets vinden. Botulisme heeft de arts uitgesloten omdat ik nog 2 andere eenden heb die nergens last van hebben. De arts heeft haar ontwormt en een antibiotica kuur gegeven. We zijn nu halverwege de kuur en de eend begint zich al beter te voelen. Eet weer en is weer helemaal de oude qua bedrag.

    Alleen ze is nog steeds verlamd.

    Ik zorg ervoor dat ze droog zit tijdens de regen en laat haar regelmatig zwemmen. Zwemmen gaat trouwens wel redelijk, ze blijft goed drijven maar het lijkt erop alsof ze niet goed weet wat ze met haar poten moet doen. Ze steekt haar poten achterwaarts bovenwater als ze vooruit wilt komen.

    Heeft er iemand misschien ervaring met dit zietebeeld of met verlamming? En of het eventueel nog goed zou kunnen komen? Of misschien tips?

    Alvast bedankt!!

  • Anne-m

    Jeetje dat klinkt heftig!

    Ik heb er hier op het forum nog nooit iets over gehoord.

    Je zou het eens na kunnen vragen bij een fokker.

    Sterkte met hem!

  • Harold

    Hoi Kelly,

    Dit klinkt niet gezond. Ik heb hetzelfde jaren geleden ook gehad met één van

    mijn ganzen. Gek genoeg in dezelfde periode, ook warm, broeierig en vochtig

    weer. Bij mij dacht de dierenarts wel aan een soort van botulisme en ik moest

    de vogel behandelen met een middel dat ook voor hagedissen gebruikt werd

    (ben naam kwijt). Bij mij is de gans toch nog in oktober doodgegaan. Zijn

    verlamming werd niet erger maar ook niet beter. Toch blijven proberen Kelly,

    succes !

    Harold

  • kelly in 't Veen

    Helaas is mijn eend niet beter geworden.

    Ze heeft nog een week antibiotica gekregen, wat in het begin leek te helpen maar daarna ging het terug bergaf.

    Ik heb haar vandaag laten inslapen :(

  • Ria

    Ach Kelly,

    Wat een triest bericht.

    Maar je bent gelukkig niet egoistisch geweest en hebt een verdere lijdensweg voor je eend bespaard.

    Veel sterkte!

    groet

    ria

  • Harold

    Jammer Kelly, maar je hebt het geprobeerd. Meer kon je niet doen.

    Het blijven toch levende wezens en een bacterie hebben ze zomaar opgelopen en wie weet waar?

    Sterkte,

    Harold

  • Charlie

    Ik heb jouw verhaal natuurlijk ook gelezen en hoopte dat jouw eendje het wel zou redden. Ik kan mij heel goed voorstellen hoe je je voelt en zoals ik begreep, was jouw eend al veel langer bij je. Je hebt alles geprobeerd en het heeft niet zo mogen zijn.

    We hebben nu alletwee een speciaal plekje in de tuin. Bedankt voor je reactie en sterkte.

  • marsha

    hallo,

    nou mijn eend heeft het ook sinds een week,ze eet wel,en ik laat haar dus ook zwemmen,en ze zit apart in een hok,maar ik vraag me af of dit wel een waardig bestaan is???