wie iemand mij te vertellen of ik een ganzen jongen bij mij muskuseend kan zetten
en of dit goed gaat in de toekomst.
zou niet graag willen dat ze elkaar in de veren vliegen.
ik heb maar een groot verblijf van 130 bij 8 meter lang
gr
Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.
Naar overzicht van alle forumsDe ganzen zjn al uit gekomen.
De heer zelf vertelde dat het ging maar ik wil het ook wel horen van een buiten stander
Hij heeft zo zijn ganzen verkocht en ik zit mischien met de problemen wat ik heb maar een nacht hok van 2 bij 2
en dan kunnen ze nog vrij uitlopen tot meter of 5 en overdag kunnen ze gewoon door de tuin lopen
mvg
Hoi,
Mijn ervaring is dat het samenwonen van eenden en ganzen veel van het karakter van de vogels afhangt.
Ik heb nu een 8- jarige ganzerik met 3 vrouwen (2 zussen van 9 jaar en een volwassen dochter). Die gaan prima
met de muskus- en loopeenden. Ook mijn beide muskuswoerden zijn niet lastig. Dit heb ik ook wel eens anders
gehad.
Eerst had ik 2 ganzenbroertjes die samen zo agressief waren dat ze geen andere ganzen, eenden, andere dieren
of mensen in hun buurt duldden (ze hadden alleen ontzag voor mijn Nubische bok maar die stootte ze ruwweg om).
Ook heb ik een paar enorm oversekste en agressieve muskuswoerden gehad (in huis opgevoed dus geen ontzag
voor mensen) maar de ganzen en eenden die ik nu heb zijn veel makkelijker en toleranter naar elkaar.
Dit is ook geen makkelijke periode om de vogels te wennen. De hormonen spelen bij dit lange daglicht
nog een te grote rol. Je zult zien dat het over een maandje al weer heel anders is. In de herfst en winter
zijn ze veel toleranter en wanneer ze volgend voorjaar volwassen zijn, zijn de vogels aan elkaar gewend.
Het kost tijd maar ze wennen meestal wel,
Succes,
Harold
Hmm, ik denk dat je nog wat geduld moet hebben. Je muskuseend is nog in een broedse stemming dus niet tolerant naar andere dieren op dit moment. De jonge ganzen heb je ook nog niet zo lang dus moeten ook nog wennen aan de nieuwe omgeving. Wat misschien een idee is is om de ganzen en de eend even te scheiden met een hekje van gaas. Dit hoeft maar improvisorisch te gebeuren maar dan wennen ze wel aan elkaar zonder dat de eend vervelend kan doen. Zodra de ganzen groot genoeg zijn (en dat gaat heel snel hoor!), haal je het gaas weg en kunnen ze op één terrein
leven.
Maar Shir, je hebt de gansjes nog niet lang dus geef het eerst even tijd.
Succes,
Harold
Weet je zeker dat je deze post als spam wil rapporteren aan de beheerder?
Deze post wordt als spam gerapporteerd aan de beheerder van het forum. Bedankt!
Weet u zeker dat u dit topic wil verwijderen?