Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Naar overzicht van alle forums

Eendenei gevonden , leeft t nog?(ineens een vlek)

  • shadi

    Ik heb vorige week maandag een eendenei gevonden. Maar nu de vraag leeft hij nog?

    Ik heb hem in een doosje liggen met een warmte lamp erboven. Hij wordt regelmatig gekeerd en nat gemaakt. Ook staat er een bakje water in de doos.

    Ik heb geprobeerd hem te schouwen, Maar ik snap en zie er niet heel veel aan..Niet echt duidelijk of er aders lopen zegmaar.

    Wel zat er een zwarte vlek. Niet een rondje maar meer een gerafelde vlek. Deze is ondertussen wel gegroeid. zit nu ong 3/4 van het ei en eerst was het 1/4. Is dit het eendje?

    Of is hij aan het rotten?

    Ook pakte ik hem er net uit en toen hij onder de lamp was zag je een rood?rondje.Nu je goed kijkt is op het ei dat rondje lichter van kleur (witter)

    Wie kan mij er meer over vertellen..

  • shadi

    Het rondje is nu alweer iets groter geworden..

    Kan er verder op internet niets over vinden..Hoop niet dat hij gaat ontploffen iig ;)

  • shadi

    Nu lijkt die vlek donkerder te worden :S

  • wally

    doe maar weg. zo kun je echt geen ei uitbroeden wat anderen er ook van zeggen.

    wally

  • demy

    hey ik heb hetzelfde probleem maar je moet het niet weg doen hoor wally

    maar je moet het houden en kijken op het internet hoelang eenden moeten broeden dan wacht je die hele tijd en dan als er niks uitkomt dan moet je het een weekje laten rusten daarna gewoon wegdoen dan is het niks maar dat grote rondje is goed dat is het eendje het gaat dan goed hoor ! succes met het broeden

  • pien

    hoi

    als hij een zwarte vlek heeft je hij bevrucht dat betekent dat hij leeft

  • hill verweij

    hallo shadi,

    Ik zag een topic van jou op eenden.startpagina dat uit 2009 komt ik hoop dat je het nog weet. maar ik heb het zelfde probleem die jij had * hier is jou post

    Ik heb vorige week maandag een eendenei gevonden. Maar nu de vraag leeft hij nog?

    Ik heb hem in een doosje liggen met een warmte lamp erboven. Hij wordt regelmatig gekeerd en nat gemaakt. Ook staat er een bakje water in de doos.

    Ik heb geprobeerd hem te schouwen, Maar ik snap en zie er niet heel veel aan..Niet echt duidelijk of er aders lopen zegmaar.

    Wel zat er een zwarte vlek. Niet een rondje maar meer een gerafelde vlek. Deze is ondertussen wel gegroeid. zit nu ong 3/4 van het ei en eerst was het 1/4. Is dit het eendje?

    Of is hij aan het rotten?

    Ook pakte ik hem er net uit en toen hij onder de lamp was zag je een rood?rondje.Nu je goed kijkt is op het ei dat rondje lichter van kleur (witter)

    Wie kan mij er meer over vertellen..

    ik heb 7 eenden eieren gevonden en die broed ik nu uit onder een warmtelamp maar de vlekken die jij had heb ik ook die zitten op 4 eieren van de 7. ik hoop dat jij mij misschien kunt helpen met mijn probleem.

    groetjes,

    Hill :-)

  • happy eend

    Hoi, Als je een zwarte vlek ziet, is de kans groot dat ze bevrucht zijn Maar onder een warmte lamp gaat echt niet lukken hoor. De temperatuur moet precies goed zijn en dan moet je ook nog zorgen dat de luchtvochtigheid goed is. Ook moet je de eieren minimaal 4 keer per dag draaien. Als je ze in een broedmachine kan leggen is dat beter. Ik weet niet waar je vandaan komt maar ik heb een eend die broeds is dus daar kan je ook de eieren onder leggen. Ik woon in Utrecht. Ik hoor het wel succes ermee.

    Gr Diana