Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Naar overzicht van alle forums

Update:Onze eieren komen (niet) uit !?

  • ZaZa

    Er zit nog geen schot in..

    Begin van de nacht was het er druk mee bezig, maar nu lijkt het weer te stagneren…Vanmorgen was er geen verandering met vannacht 2.00.

    Overigens was het kuiken dat gister geboren is, behoorlijk groot.

    Kukel is nauwelijks groter…

    Maar ook dat ei was groter dan het ei dat nu nog uit moet komen…

    Zit nu toch weer een beetje te denken wat we moeten doen..maar ik wacht het nog even af.

    Dat uitpellen is geen drama, maar het vinden van die dooier vind ik een beetje naar…

    Dit ei maakt(e) ook veel meer kabaal dat het kuiken van gister (grr, tijd voor een naam…)

  • ZaZa

    Het kuiken van het laatste ei, is gisteravong uit het ei gekomen en lag vanmorgen dood..

    Das wel jammer.

    Het ‘kuiken van gister’ heet inmiddels Sukkel en wordt om het uur bijgevoerd omdat het door de reserves heen is en eten niet goed wil lukken….

  • wally

    je moet een kuiken na 24 uur uit het ei pellen. omdat dan de reserve van een kuiken op is. de laaste rest van de dooier trekt vanzelf in de buik van het kuiken en overblijft dan de navel net als bij mensen. zogauw er bloed komt stoppen. het bloed zorgt ervoor dat het eivlies niet opdroogt.

    zo zie je maar dat je echt wel een broedmachine nodig hebt en de goede temperatuur en vocht condities om kuikens te laten geboren worden zonder de enige echt goede manier onder moeder.

    het laaste kuiken is echt door uitputting dood gegaan. dus doe dit niet meer op deze manier het is je reinste dierenkwelling!

    ik lees echt met verbazing alle berichten hier.

    wally

  • ZaZa

    Dit ei was een ei dat gebarsten en al naast een nest lag. Ik had er al eerder een vraag over gesteld of zo'n ei ‘levensvatbaar’ zou zijn..

    ALS er al op gereageerd zou zijn, wat niet het geval was..zou ik een ‘nee’ verwachten en het weggegooid hebben..

    We hebben het ei dus het voordeel van de twijfel gegeven..nooit geschoten is altijd mis..

    Had sowieso nooit verwacht dat het werkelijk uit zou komen of dat het bleef leven ondanks de barsten.

    We hebben het dus inderdaad gistermiddag uitgepeld, wat op zich goed ging, en hoewel het toen leefde, kwam er weinig actie in..

    Heb overigens veel gehad aan je raad en de ervaringen van anderen in een oud topic: http://eenden.startpagina.nl/prikbord/5562813/5562814/re-uitkomen-eieren#msg-5562814

    Natuurlijk begrijp ik je bezwaren … Eieren horen doorgaans in een nest..en daar hoor je vanaf te blijven…en een eend is een eend..

    Ben het daar ook helemaal mee eens..De natuur is geen speelgoed..

    Dan kom je hier, zie je de ratten die roven, de meeuwen die net zo lang overvliegen tot ze beet hebben, reigers die staan te wachten op hun beurt en het parkbeheer dat zijn best doet om de nesten zo leeg mogelijk te houden ten einde het overschot aan eenden én de zoveelste rattenplaag, binnen de perken te kunnen houden..

    Hadden we het ei daar laten liggen, dan was het ook niets geworden of vernietigd.