Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Naar overzicht van alle forums

muskuseend die niemand wil.

• Gina Aspros

Welke ontzettende lieve dierenvriend wil mij wel helpen en niet om te eindigen in de braadslede?

Ik ben een lelijke muskuseend die niemand wil ik trap de planten plat en poep alles onder. Mijn tijdelijke verzorgers hebben geprobeerd om mijn poten beter te maken maar ik kan na 2 weken medicijnen nog alleen maar waggelen. Eigenlijk zouden ze mij moeten laten inslapen. Of ergens naartoe brengen maar dan mag ik nooit meer terug de natuur in is mij verteld. Dus dan ben ik voor de handel , wie wil mij nou nog hebben. Ja een handelaar voor in de pan . Ik zou het liefst bij iemand in zijn vijver zwemmen waar geen honden mij kunnen komen verscheuren want ik kan niet snel genoeg uit de voeten ziet u ? Ik maak dus geen kans. Maar bij deze zoek ik toch die kleine kans dat er iemand in Nederland is die mij een rustig plekje in zijn tuin met vijver gunt. Dit ondanks dat ik maar een eend ben, en ook nog eens lelijk. Hallo…… is daar iemand? Iemand die mij wel lief kan vinden ?? Afzender; meneertje/ mevrouwtje Muskuseend.

gratis dat wel natuurlijk.

bent u evt. in het bezit van een warmtelamp?

als wij die evt. mogen hebben/kopen/lenen, kunt u ons ook mailen of kijken op;

http://link.marktplaats.nl/219945784

alvast bedankt!

voor een foto van het eendje; http://link.marktplaats.nl/219461897

• Gina Aspros

het is overigens een woerdje, en een jonkie van ongeveer begin september half november. ( weet ik niet zeker want ik heb hem op school gered )

• Carla

Hallo Gina,

Als dit aanbod nog van kracht is,wil ik deze muskuseend zeker wel.

Heb namelijk zelf ook een manke muskus die best wel wat gezelschap

kan gebruiken.Mits het niet al te ver rijden is.

Vr Gr Carla

• Heidi van den Akker

Beste Carla,

Ik kom toevallig via een omweg op deze site terecht.

En nu heb ik een vraag; ik heb momenteel 3 musks eenden rondwaggelen, 1 mannetje en 2 vrouwtjes, van ongeveer een half jaar oud.

Ik had ze graag willen houden, maar ze zitten vrijwel dagelijks bij mijn overbuurvrouw op het land, en nu raadt je het zeker al; ze eten al haar sla, andijvie etc. op.

Ze heeft me vriendelijk verzocht…alhoewel vriendelijk…….of dat ze weg kunnen, want als ze zo weer nieuw zaai spul gaat zaaien, dan zit ze niet op die 3 van mij te wachten.

En ik wil pertinent niet dat de gemeente ze komen ophalen, want ik ben veelste bang dat ze het dan niet overleven……

Ik hoop wat van je te horen……ook al is het een late reactie…….

Met vriendelijke groet,

Heidi van den Akker

• Harold

Dit is even een reactie op Heidi's verhaal.

Hallo Heidi,

Wat je schrijft, herken ik wel. Ik heb zelf een groepje muskuseenden en de meesten zijn erfvast. Toch kortwiek ik

elke keer hun vleugels. Ik woon nl. zelf midden op het platteland en heb maar aan een kant buren. Je raad het al, het

zijn zo ongeveer de meest ontolerante mensen die er zijn en het is me een paar keer gebeurd dat jongere eenden op het

dak van mijn eigen huis vlogen en dan aan de andere kant van de schutting bij de buren terecht kwamen. Dat was altijd

hun dood. Ik heb zelf honden maar die zijn gewend aan andere dieren en doen ze niks maar die loeders van de buren vermoorden ze ter plekke en als die het niet deden, doen de buren het zelf wel. Daarom kortwiek ik mijn eenden altijd

zodat ze niet van mijn omheinde erf al kunnen. Geloof me, ik woon midden op de ruimte en de eenden zouden alle vrijheid kunnen hebben maar helaas, we wonen in Nederland en daar kan zoiets niet meer.

Mijn advies is, Heidi, als je ze niet kwijt wil, kortwiek ze en beperk ze in hun vrijheid tot het eigen erf voor hun eigen

veiligheid.Ze wennen er snel aan dat ze niet meer overal heen kunnen en dan heb je er nog een hoop plezier van.

Groet,

Harold

• Heidi van den Akker

Harold Schreef:

——————————————————-

> Dit is even een reactie op Heidi's verhaal.

>

> Hallo Heidi,

>

> Wat je schrijft, herken ik wel. Ik heb zelf een

> groepje muskuseenden en de meesten zijn erfvast.

> Toch kortwiek ik

> elke keer hun vleugels. Ik woon nl. zelf midden op

> het platteland en heb maar aan een kant buren. Je

> raad het al, het

> zijn zo ongeveer de meest ontolerante mensen die

> er zijn en het is me een paar keer gebeurd dat

> jongere eenden op het

> dak van mijn eigen huis vlogen en dan aan de

> andere kant van de schutting bij de buren terecht

> kwamen. Dat was altijd

> hun dood. Ik heb zelf honden maar die zijn gewend

> aan andere dieren en doen ze niks maar die loeders

> van de buren vermoorden ze ter plekke en als die

> het niet deden, doen de buren het zelf wel. Daarom

> kortwiek ik mijn eenden altijd

> zodat ze niet van mijn omheinde erf al kunnen.

> Geloof me, ik woon midden op de ruimte en de

> eenden zouden alle vrijheid kunnen hebben maar

> helaas, we wonen in Nederland en daar kan zoiets

> niet meer.

>

> Mijn advies is, Heidi, als je ze niet kwijt wil,

> kortwiek ze en beperk ze in hun vrijheid tot het

> eigen erf voor hun eigen

> veiligheid.Ze wennen er snel aan dat ze niet meer

> overal heen kunnen en dan heb je er nog een hoop

> plezier van.

>

> Groet,

>

> Harold

Hoi Harold,

Zit toevallig weer ff te snuffelen op deze site en zie nu dat je een brechtje hebt achtergelaten……..

Inderdaad hier in Nederland kan en mag bijna niks meer!!!

Ik heb wel inmiddels een nieuw plekje voor ze gevonden, ze zitten nu bij hele lieve mensen, die speciaal uit Drenthe zijn gekomen om ze op te halen…….

Zij hebben sindskort een woonboerderij gekocht en waren dus nog op zoek naar allerlei beesten……..

Inmiddels zijn er wel een stuk 7 “wilde” Muskuseenden aan komen waggelen (van de Gemeente), en daar geniet ik volop van…….

De buurvrouw liep wel weer gelijk te zeuren…….ze zijn terug, ze zijn terug!!!

Uitgelegd dat dat niet kan……..

Ik mag ze nu niet meer voeren, maar wat denk jezelf, er lopen nog een aantal eenden van mijn rond (pekingeenden>>> die komen niet op haar land)………

en die geef ik gewoon eten, dus ook de Muskus eenden!!!!

Nogmaals bedankt voor je reactie!!!

Groetjes,

Heidi

• carla

Zowel aan Heidi als aan Harold,

Ook dit een hele late reaktie van mijn kant,

maar ben blij om te horen dat ze goed terecht zijn gekomen.

Inderdaad kan er“tot grote ergenis”steeds minder in Nederland.

Mensen willen in de natuur maar vooral geen last van duiven,eenden

herten,zwijnen en ook bomen hebben.

Wel fijn om te weten dat er ook mensen zijn die zich wel ontfermen over

deze beesten.

Vr Gr Carla