Goede middag,
wij hebben, evenals vorig jaar, dit voorjaar een eendennest in de tuin gehad. vorig jaar kwamen er 15 eendjes te voorschijn, waarvan er 13 heel goed door de ouders (die uit het park achter ons kwamen) zijn opgevoed. na ong. 2 maanden hebben de ouders hen na langzaam laten wennen aan de wandeling naar het park, definitief meegenomen. Dit jaar waren er 11 jongen, waarvan helaas binnen ongeveer een week nog maar 1 over was. deze is geleidelijk aan door zijn ouders in de steek gelaten. hij/zij is nu een week of 9 oud en zit nog steeds in onze tuin, resp. vijver. Wij zijn net 3 weken met vakantie geweest en in de tussentijd heeft het eendje, inmiddels eend, kennelijk niet veel geleerd: kan volgens mij niet vliegen omdat ie het niet geleerd heeft, draait nu wat onrustig rondjes in de vijver en komt wel naar het huis om wat brood. ik weet niet wat ik er mee aan moet, want volgens mij is hij dus sociaal totaal onaangepast en kan ie het misschien dus niet redden als we hem in het park zouden kunnen zetten. WIE WEET RAAD?