Hoi Arthur,
Hoewel het geen aanrader is, kun je best een eend in huis houden. Je moet er alleen rekening mee houden dat hij NOOIT zindelijk wordt en dat je er voortdurend met de keukenrol en de dweil achteraan moet lopen als je geen zwijnenstal wilt krijgen!
Wij hebben een Muskuseend die ik kreeg toen hij 12 uur oud was. Hij is bij ons in huis opgegroeid en toen hij na de winter eindelijk naar buiten kon brak de vogelgriep uit waardoor hij bijna een half jaar was voordat hij de tuin inging en kennismaakte met zijn soortgenoten waarmee hij geen enkele herkenning had en nooit zal krijgen. We wisten niet waaraan we begonnen en namen de dagen en zijn groeiperiode met belangstelling en blijheid, maar de pieterpeuterige poepjes werden net als de eend steeds groter. Na enkele weken rolden we onze Kelims op om ze voor onbepaalde tijd op bergen zodat onze vriend alleen de parketvloer die makkelijk te reinigen was, nog kon bevuilen. Het was alsof we weer een kind hadden warvoor we steeds consessies deden.
Nu, 3 jaar later is ons huis weer ingericht volgens onze normen, maar Makker laat geen kans voorbij gaan om binnen te komen en nog steeds te poepen waar het hem uitkomt. Omdat we stapelverliefd op hem zijn en het gezellig vinden dat hij om ons heen loopt, tolereren we zijn poepgedrag. Het kost ons een vermogen aan keukenrollen en schoonmaakmiddelen maar elke avond is hij van harte welkom om de boel in een paar uur tijd te komen bevuilen.
Het is maar wat je zelf wilt!
Groet, Elaarthur schreef:
>
> Hallo ik ben arthur en ik wou u even wat vragen . Kan je een
> eend thuis houden en zo ja welk type eend is daar dan het
> beste voor geschikt. Alvast bedankt en tot ziens