Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Naar overzicht van alle forums

thuis gezocht voor mijn eend

• monique

els,

tja nu komen de tranen pas, maar dat geeft niet, ze heeft het nu goed en kan lekker eend zijn.

als ik ze had gehouden was dat puur voor mezelf , dat mag ik haar niet aan doen.

dan ben je echt verkeerd bezig.

het is gewoon even wennen dat ze er niet meer is, komt wel weer goed.

groetjes monique

• els

Het gaat perfect hoor Monique, vanmorgen lagen ze alle 9 bij elkaar op de kant en Pipo kwam vooraan gezwommen naar ons voederplekje. De ganzen reageren nauwelijks op haar en Carolien-vrouwtje (notabene ons kalmste eendje die ik nog nooit haar snaveltje naar andere heb zie trekken) blaasde naar haar. Het was zo grappig, want pipo deed een stapje opzij en ging vrolijk verder met eten. Ze dartelt op de vijver dat het een lieve lust is en net was ze met Katrien uit de oevers aan het eten.

Kan me voorstellen dat je haar vreselijk mist en hoop dat het je geruststelt dat ze het hier prima naar haar zin heeft.

Groetjes, Els

• monique

els,

ik ben zeker gerustgesteld, maar dat was ik gister al, ze had het niet beter kunnen treffen.

het is logisch dat ik haar mis want iedere morgen kwam ze de keuken ingewaggeld om even goedemorgen te zeggen en komop ik heb honger..hahaha

als ik buiten zat kwam ze altijd bij mijn voeten liggen en was ik in de keuken dan lag ze voor de deur op de mat.

heb vandaag haar spulletjes opgeruimd…poeh poeh hou het dan maar eens droog….nou ikke niet.

ik ben echt heel erg blij dat ze nu bij jullie mag wonen en ik maak me ook geen zorgen…ze is in goede handen en gezeldschap.

het is voor mij meer wennen als voor haar ( gelukkig ) hahaha

nogmaals super bedankt,

groetjes monique

• willem

herkenbaar hoor monique,

vorig jaar hebben we onze eend ‘uitgezwaaid’ hier aan de vaart.

de dagelijkse routine, voeren, schoonmaken, de gezelligheid..

het is dan weer even wennen, maar goed, ook weer tijd voor andere dingen.

nu hebben we een klein jong, maar zijn pootje is sinds gisteren niet in orde. dat houdt het gemoed ook bezig merk ik, toch een beetje een zorg of het goed komt.

• monique

hallo willem,

idd wat je zegt het is erg wennen, maar ik heb de gerustelling dat het helemaal goed met ze gaat.

en ik weet zeker dat die kleine van jullie met een boel tlc er weer helemaal bovenop komt, die loopt straks weer als een kievit ( eend ).

op naar het volgende, zoals je zei, gelukkig heb ik erg mooie foto s vander, dus kan ik af en toe ff gluren.

heel veel succes met de kleine en ik hoop dat alles goed komt.

groetjes monique

• arthur

Hallo ik ben arthur en ik wou u even wat vragen . Kan je een eend thuis houden en zo ja welk type eend is daar dan het beste voor geschikt. Alvast bedankt en tot ziens

• monique

beste arthur,

ik weet niet of je mijn verhaal hebt gelezen ? maar dan zou het duidelijk worden wat ik daar van vind.

daarom heb ik ook een bericht geplaatst om een geschikt thuis te vinden omdat ze niet bij mij achter op de plaats in een woonwijk hoort.

ze kwam niets tekort , maar het hoort gewoon niet.

ik ben blij dat ik ze heb kunnen redden, maar nu werd het echt tijd om weer eend te kunnen zijn.

ik mis ze verschrikkelijk maar ze is nu op de plek waar ze thuishoort.

met andere eenden in een prachtige vijver, bij hele lieve mensen.

mijn taak zat er op en het geluk van mijn eend staat voorop.

ik hoop dat je een antwoord hebt op je vraag.

dit is mijn mening ?

groetjes monique

• Ela

Hoi Arthur,

Hoewel het geen aanrader is, kun je best een eend in huis houden. Je moet er alleen rekening mee houden dat hij NOOIT zindelijk wordt en dat je er voortdurend met de keukenrol en de dweil achteraan moet lopen als je geen zwijnenstal wilt krijgen!

Wij hebben een Muskuseend die ik kreeg toen hij 12 uur oud was. Hij is bij ons in huis opgegroeid en toen hij na de winter eindelijk naar buiten kon brak de vogelgriep uit waardoor hij bijna een half jaar was voordat hij de tuin inging en kennismaakte met zijn soortgenoten waarmee hij geen enkele herkenning had en nooit zal krijgen. We wisten niet waaraan we begonnen en namen de dagen en zijn groeiperiode met belangstelling en blijheid, maar de pieterpeuterige poepjes werden net als de eend steeds groter. Na enkele weken rolden we onze Kelims op om ze voor onbepaalde tijd op bergen zodat onze vriend alleen de parketvloer die makkelijk te reinigen was, nog kon bevuilen. Het was alsof we weer een kind hadden warvoor we steeds consessies deden.

Nu, 3 jaar later is ons huis weer ingericht volgens onze normen, maar Makker laat geen kans voorbij gaan om binnen te komen en nog steeds te poepen waar het hem uitkomt. Omdat we stapelverliefd op hem zijn en het gezellig vinden dat hij om ons heen loopt, tolereren we zijn poepgedrag. Het kost ons een vermogen aan keukenrollen en schoonmaakmiddelen maar elke avond is hij van harte welkom om de boel in een paar uur tijd te komen bevuilen.

Het is maar wat je zelf wilt!

Groet, Elaarthur schreef:

>

> Hallo ik ben arthur en ik wou u even wat vragen . Kan je een

> eend thuis houden en zo ja welk type eend is daar dan het

> beste voor geschikt. Alvast bedankt en tot ziens

• els

Arthur ik denk niet dat je een eend in huis kunt houden, of bedoel je in een grote tuin met vijver en bij huis??? Wij hebben hier nu adoptie eend Pipo van Monique en Pipo voelt zich al helemaal thuis op onze grote vijver, bij onze andere vrije eenden en ganzen….binnen 1 dag heeft ze geleerd om voor zichzelf te zorgen (met een beetje het gemak dat ik ze 2-3 xdaags bijvoer, wat eigenlijk niet nodig is) Maar als ik zie hoe ze van de vrijheid geniet…………….denk ik niet dat je een eend in huis moet nemen/houden. Misschien is een tam ratje iets voor je??????? dat gaat heel goed en zoogdieren gewennen beter in huis dan (water)vogels.

Els

• Wouter

Ik zou graag een eend als huisdier willen, waar kan ik die halen?

Neem deze vraag alstublieft serieus!