Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Naar overzicht van alle forums

thuis gezocht voor mijn eend

• monique

hallo,

ik heb een jong eendje gered van de dood, maar nu is ze volwassen en gaat vliegen….helaas heb ik haar zo verwend dat ze niet voor zichzelf kan zorgen, ook is ze niet meer bang voor honden of katten omdat ze ermee is opgegroeid.

vanavond schrok ik me wild omdat ze niet meer in de tuin zat, ik ben gaan zoeken en vond haar al kwakend midden op de weg.

gelukkig heb ik ze deze keer gevonden en weer veilig naar huis kunnen loodsen.

dus mijn dringende vraag is : wie heeft er plaats voor mijn eend zodat ze veilig is en waar ze met soortgenoten een mooi en lang leven kan leiden.

ik woon in brabant…weet iemand een adres voor mij in de buurt.

alvast bedankt

groetjes een dierenliefhebster…ook bedankt namens mijn eend.

• els

Hallo Monique,

Wij hebben plaats voor een tamme eend, maar of ze niet weer weg gaat vliegen vraag ik me af. Het enige wat we zou kunnen doen, is haar kortwieken en hopen dat tegen de tijd dat haar vleugels aangegroeid zijn, ze in de tussentijd gewend is hier en hier blijft. Moet wel lachen om dat kwakend midden op de weg….

Ik woon 15 minuten van Valkenswaard vandaan, dus laat maar weten of je haar kunt brengen en dan kan ze bij de andere tamme en wilde eenden bij ons op de vijver. Ik voer onze eigen eenden dagelijks bij, hoewel er genoeg nu te eten valt, vind ik het gezellig om ze met bijvoeren tam te houden.

Groetjes, Els

• monique

beste els,

dit zou helemaal super zijn, ik wil gewoon wat het beste is voor de eend.

ze heeft het hier goed, ook ik kan ze kortwieken maar dan is ze nog alleen.

ze hoort gewoon bij andere eenden.

• monique

beste els,

als het mogelijk is zou ik haar vandaag al kunnen brengen, ik woon in Best dus dat is het probleem niet.

mijn telefoon nummer is 0499-850455

hoop van je te horen,

alvast bedankt,

groetjes monique

• monique

beste els,

ik heb besloten om mijn eend toch bij jullie te laten wonen,

poeh poeh wat een gedoe.

sorry voor de strubbeling maar ik wil gewoon het beste voor mijn eend.

dus als jullie het goed vinden kom ik haar vanavond brengen.

groetjes monique

• els

Hallo Monique,

Het gaat prima hoor, ze zwemt met Katrien en de andere eendjes mee. Ook kwam ze net vanachter uit de vijver mee teruggezwommen met het span en tijdens het voeren keek ze eerst op haar gemakje naar de anderen en ging toen mee pikken. Was een leuk gzicht hoor. Geen idee of ze wel wist wat ze moest pikken, maar ze pikte en hapte en ging ook tussendoor water drinken.

Ik laat morgen nog weer eens weten hoe het gaat hier.

Slaap lekker en maak je maar geen zorgen.

Els

• Ria

Els,

Fantastisch dat je nog een up-dateje geeft.

Ik was erg benieuwd hoe het zou gaan, gelukkig werkt het prima uit.

Monique, je hebt een goed besluit genomen!!!

Hartelijke groet,

Ria

• monique

beste Ria,

bedankt voor je bericht en idd ik ben heel erg blij dat ik dit besluit heb genomen,

mijn eend had het echt niet beter kunnen treffen.

ze heeft het helemaal geweldig, ik ben ook erg dankbaar dat els heeft gereageerd,

nu kan ze doen wat eenden zoal doen en zoals het hoort.

ik heb mijn taak volbracht…ben wat verdrietig omdat ik haar mis maar blij dat het zo goed heeft uitgepakt.

groetjes monique

• monique

heey els,

dankjewel voor de geruststelling.

vanuit jullie waren we nog doorgereden naar mijn nichtje die vlakbij in de buurt woont.

vandaar dat ik erg laat thuis kwam, ik moet eerlijk zeggen dat ik het nu pas moeilijk heb omdat ik nu pas besef dat ze weg is.

het is erg raar, smorgens was het eerste wat ik deed de achterdeur openzetten en

goedemorgen piep piep roepen, die dan als een speer uit haar badje kwam en de keuken binnen stapte.

maar het is een hele geruststelling dat ik de juiste keus heb gemaakt en heb met eigen ogen kunnen zien dat ze het super naar haar zin heeft.

het missen zal nog wel even duren maar ik heb stapels foto s en een aantal filmpjes.

vergeten zal ik haar nooit.

ik hoop dat ze jullie net zoveel plezier zal geven als ze mij heeft gedaan.

heel veel liefs voor jullie en piep piep

groetjes monique

• els

Wat erg he Monique, ik ben net nog even naar achter gelopen om te kijken of het allemaal rustig is in en rond de vijver..Kan me voorstellen dat je haar zult missen. Wij gaan haar hier net zo behandelen als de andere eenden. Als ze gevoerd of geaaid wil worden dan doe ik dat en als ze liever op een afstandje blijft, is het mij ook goed. Ik ga haar de eerste dagen even extra in de gaten houden en als ze lol heeft op de vijver (darteld) en zichzelf schoon houdt, dan komt het allemaal goed hoor.

Ria leuk he, lees ook nog steeds jouw verhalen over Wokkie hoor………:)

Lieve groetjes, Els