Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Naar overzicht van alle forums

Saksen eenden

• nellie 2

Hallo allemaal,

Ik zit met het volgende probleem en ik hoop dat iemand mij kan helpen of een idee heeft.

Sinds een aantal jaren heb ik vier Saksen eenden; twee mannnetjes en twee vrouwtjes. Dit zijn vrij grote eenden die vooral graag op het land lopen. Zwemmen doen ze wel, maar niet zo vaak. Ze zijn bruin / grijs van kleur.

De eenden lopen samen met de kippen op een veldje naast ons huis. Daar hebben ze mooi de ruimte en kunnen ook nog zwemmen in de sloot die achter het veldje loopt. Maar helaas….. nu wil de eigenaar,van wie ik dit stukje land huur,het weer terug. Hij wil er zelf dieren gaan houden. Ik heb tot september de tijd om een oplossing te zoeken. Onze tuin is niet groot genoeg voor deze eenden en ik zal ze dus tot mijn grote verdriet weg moeten doen. Ik ben nl. erg gehecht aan ze geraakt. Is er misschien iemand die ruimte heeft en deze eenden kan opvangen. Onkosten voor het voer e.d wil ik best blijven vergoeden als ze maar een goed onderkomen krijgen. Dat is voor mij het allerbelangrijkste.

Alvast bedankt voor jullie aandacht.

• Linda

Hallo nellie,

Ik heb wel intresse in jou saksen eenden ik heb zelf al een koppel.

maar ik zou het leuk vinden als je wat foto's kunt sturen naar Linda.berg@live.nl

ik moet nog even overleggen hier thuis, want 6 is wel heel veel al hoewel we veel ruimte hebben. ik wil eigenlijk wel 1 koppel er bij, maar ik heb nog wel iemand die intresse heeft denk ik hij heeft ook een koppel saksen eenden.

ik had nog een vraagje, zijn ze ook hand tam, komen ze naar je toe? want die ene van mij heb ik zelf opgevoed uit het ei dus die is helemaal tam. heel leuk. maar ik vraag me dus af of die van u dat ook zijn.

Groetjes Linda

• nellie 2

Hoi Linda

Alvast bedankt voor je reaktie. Wat de foto's betreft moet ik je vragen nog even geduld te hebben. Ik heb mijn camera nl. uitgeleend en krijg hem over twee weken weer terug. Mocht je dan nog intresse hebben dan kan ik je foto's toesturen.

Mijn eenden zijn een beetje hand tam. Wanneer ze echt heel erg hongerig zijn willen ze wel wat brood uit mijn hand eten.

Op welke manier zijn jou eenden trouwens gehuisvest? Hebben ze bijv. een nachthok en de gelegenheid om te zwemmen? Hoewel….zwemmen doen mijn eenden niet echt veel. Die van jou wel?

Groetjes Nellie

• linda

hoi nellie

die van mij zwemmen de hele dag, wij hebben een hele grote vijver en savonds om een uur of 10 - 11, gaan ze de binnenren in die helemaal is afgesloten, en er zit ook een nachthok aan, maar ze slapen liever buiten. sochtends mogen ze er weer uit en dan gaan ze eerst lekker zwemmen, ik heb heel veel ruimte, ik denk wel een 100 kuub vijver en misschien zelfs wel groter,

er zwemmen veel vissen en er zijn heel veel water planten, ik heb hier thuis overlegt, maar we zijn er nog niet helemaal uit.. ik heb nl. ook nog 3 jongen in de broedmachine, en dan wordt het wel heel veel, maar eerst maar ff wachten totdat die helemaal uitgekomen zijn(ze zijn nu bezig)

die foto's komen dan nog wel:) alvast bedankt iig

Groetjes Linda

• laura hoogendijk

Hallo,ik heb een vraagje.

Heeft u nog de eenden??

want ik ben op zoek naar zulke eenden.

ik heb namelijk 3 vrouwtjes en ik ben op zoek naar 2 of 1 mannetje!!

Gr van laura

• nellie verheijen

Hoi Laura,

Ik heb de eenden nog steeds. Het is me nog niet gelukt op een goed adres voor ze te vinden. Heb je nog intresse?

Gr. Nellie

• piet

Hoi,

Ik ben nog op zoek naar een mannetje van de saksische eend. Door een toeval bij de vorige eigenaar is het mannetje onder een kip uitgekomen en nu heeft hij meer oog voor de kippen dan voor zijn 2 vrouwtjes. Het lukt mij absoluut niet om voor bevruchte eieren te zorgen. Misschien kan jij helpen? Thxs Piet.

• Ernie Goudriaan

Hallo,

Woon in Schardam aan een natuurgebied..Heb hier een mannetje Saksen Eend zitten en ben op zoek naar een vrouwtje….ze hebben hier een super leefgebied en kunne vrij zwemmen…

Hoor het graag,

Ernie Goudriaan 0626136635

• nellie verheijen

Hallo Piet en Ernie,

Bedankt voor jullie reactie maar ik wil de saksen eenden toch het liefst allemaal tegelijk plaatsen.

Het zijn nl. 2 mannetjes en twee vrouwtjes.

Groeten Nellie

• Shana

Hallo,

Hebt u de 4 sakseneenden nog?

Groetjes