Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Naar overzicht van alle forums

indische loopeend

• Geert Van der Auwera

dank je voor de uitleg precies een circusafrichting, maar ik weet wel dat je daar enorm veel tijd en geduld voor nodig hebt, zeker omdat ze zo schuw zijn, ze durven al dichter komen maar eten nog niet uit men hand, hopelijk brengt tijd raad en leren ze me vertrouwen, ik ga alleszins mijn best doen het op de manier dat je uitlegde het te proberen.

groetjes

Geert

• prosper

hoi heren en dames ook natuurlijk

ik heb mij 4 loopeenden aangeschaft maar weet niet welk hok ik moet kopen of maken

heeft iemand de goede maten : lengte breedte hoogte ??

• diana

Hallo,

Ik zelf heb nu ruim 3 maanden 2 indische loopeenden.

Ik heb ze vanaf dag 1 dat ze uit het ei zijn gekomen (via een broedmachine).

Vanaf die dag zijn ze mijn echt als moeder gaan zien en lopen ze nu nog achter mijn aan .

De bedoeling was om ze na 6 weken (dan zijn ze volgroeid) naar de kinderboerderij te doen.

Momenteel wonen ze bij mijn gewoon in de tuin en s'nacht zitten ze samen in een konijnenhok met nachtverblijf.

Af en toe zwemmen in een houten ton met water..dit vinden ze enig.

Ze kunnen in en uit de tuin lopen maar dat doen ze echt niet, ze blijven netjes in de tuin en lopen alleen de tuin uit als ik mee loop

Ze zijn absoluut niet schuw of angstig (en het is hier af en aanloop met kinderen en honden).

Dus met geduld kan je echt hun vertrouwen winnen.

Ieder geval zijn het nu mijn vriendjes voor het leven geworden.

• Mariet

hallo eendenliefhebbers,

Wij hebben vanaf het voorjaar 2011 twee Indische loopeenden. Het zijn geweldig komische dieren.

Vanaf september 2011 hebben wij twee gele fluiteenden gekocht. De fluiteendjes sloten zich direct aan bij de loopeenden. Nu is enkele weken geleden een fluiteendje overleden. Het overgebleven fluiteendje (vrouwtje) wordt steeds weggejaagd door het mannetje van de loopeenden. Omdat zij steeds zo alleen rond liep, heb ik er twee vrouwtjes bij gehaald. Nog steeds jaagt en pikt de loopeend op het fluiteendje. Heel zielig om te zien.

Weet iemand van jullie waar dit gedrag vandaan komt?. Het lijkt of hij zijn vrouwtje zo beschermd…

Groetjes