Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Naar overzicht van alle forums

eendenkuikens

• corine

hallo

ik heb sinds gister 2 endenkuikens van 3 weken oud.

ik heb zelf al heel wat vogeltjes groot gebracht maar nog nooit een eend!

ik vraag me af wat ik ze precies te eten moet geven.

moet ik ze nog bijvoeren of hebben ze genoeg aan de beestjes dei ze vinden in de tuin?

En moet ik ze nog warm houden met een warmte lamp want ze zijn al best groot en weet dus niet zoveel van eendjes wie kan er mij helpen?

corine

• wally

gebruik de zoekfunctie aub.

wally

• burrbery

ik ga dalijk ook mijn eentje uit de sloot halen omdat ik dat leuk vind mag ik een eentje gewoon weghalen bij zijn moeder en broers en zussen?

• Els

Nee natuurlijk mag je dat niet. En hoe wil je dat eendje dan groot laten worden? Jij bent toch geen voorbeeld voor hoe een eendje moet leren volwassen te worden.

Laat de eendjes maar lekker bij hun eigen moeder, die doet genoeg haar best voor haar kroost.

Els

• wessel

NEE dat mag niet dat eendje haalt door stres de volgende ochtend niet eens.

Dus ik zoo het niet doen.

• dierenasiel en ambulance uterecht

het is ook heel zieleg als je dat doet.

want ik haal je toch ook niet dij je moeder weg.

gr dierenasiel en ambulace uterecht.

• Miranda

Hoi,Ik heb ook eendenkuikens.Ze zijn nu ruim 6 weken.Het nest lag bij ons in de tuin toen bleek de moeder dood gereden te zijn.Wij hebben ze dus ook zelf uitgebroed.Ik heb eerst opfokvoer voor kippen gegeven maar geef nu opfokvoer voor fazanten. Dit vermeng ik met water ze zijn er dol op.Hierin zitten betere voedingsstoffen.Het moet niet te grof zijn anders eten ze het niet tenminste dat is bij mij het geval.Ik heb in het begin nog wel een warmtelamp erbij gehad en later alleen nog s nachts.Je kan trouwens heel veel informatie op google vinden.Ik hoop je zo weer wat op weg geholpen te hebben succes. Groetjes miranda

• laura

beesjes in de tuin is niet genoeg je kan naar de dierenwinkel gaan en een pak opfokvoer kopen. Jonge eendjes kunnen uit zichzelf al drinken dus je kan dan gewoon een laag bakje met water neer zetten. Verder kun je ze nog wat brood voeren want dat vinden ze erg lekker :)… maar geef ze niet te veel.

veel succes!!

groetjes laura

• Ria

Je kan je eend nooit teveel te eten geven, zorg ervoor dat er ALTIJD eten en drinken voorhanden is

Ook een lage schaal met water (en kroos) zodat ze lekker kunnen badderen.

Wormen, sla, sivo opfok/start is prima voer!

succes

groet

ria

• esther

hooi!

ik heb een kuikentje, een kaapse eend!

hij/zij is heel gezond en piept heel hard, loopt achter me aan.

het is een kuiken van ongeveer… 3 weken.

iemand enig idee hoe je kan zien/merken dat het een mannetje of vrouwtje is?

hji/zij heet nu Tweety.

dat vond ik wel kunnen voor allebei maar ik zou dat graag willen weten.

groetjes esther