Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Naar overzicht van alle forums

eendenkroos

  • Koosje

    Wat is eendenkroos? Haal ik dat gewoon uit een willekeurige vijver of kun je dat in de dierenwinkel kopen?

  • wally

    uit een vijver die plantjes die op het water drijven. Er zitten namelijk heel veel insekten en dierlijke hele kleine beestjes in. Een eend heeft een zeefsnavel en filtert als het ware het voedsel en de planten eruit. Ze maken dan een smakkend geluid . je doet de eenden er een heel groot plezier mee! Beter voer is er niet!

    wally

  • bijsterveld

    mijn hele vijver ligt er vol van .Hoe kom ik er vanaf?

  • wally

    met een schepnet langzaam de hele vijver schoonmaken. er van af kom je niet het groeit weer aan

    wally

    of eenden gaan houden.

  • willem

    ja ze zijn verzot op, sommige filteren alleen de diertjes er tussen uit, anderen eten ook het kroos zelf op.

    ik schep het uit de sloot, en giet er dan wat water bij in een teiltje, er zitten altijd wel een paar salamandertjes tussen, die houden we apart in een terrarium tot ze groot zijn, dan gaan ze terug in de sloot.

  • Ria

    Hallo,

    Ik denk dat Wokky daardoor zo gezond eruitziet. Vanmiddag zei nog iemand dat het lijkt of ze zelfs gegroeid is nu ze de vrijheid heeft. Ik heb uitgelegd dat het komt door de extra natuurlijke voeding, want ze komt écht nog elke dag 's avonds haar hondenbrokjes eten, poosje slapen op haar krantje en lekker snacken van de korreltjes.

    Van de week was het heel druk achter bij de vijver, de kinderen hadden vakantie gekregen en het was een drukte van jewelste. Nou, dan zit Wokky lekker de hele dag in de tuin. Even uitrusten en natuurlijk kroelen met de hond.

    Nee, ze al echt nooit een wilde eend worden. Ze is een tamme eend die regelmatig geniet van de vrijheid.

    Tokky vliegt nu, ik ben benieuwd of Wokky een keertje mee gaat vliegen zodra haar veren helemaal uit het hulsje zijn.

    Maar…. alle kleine waterdiertjes en het kroos is geweldig goed voor de eenden. Ik weet niet hoeveel wokky weegt, maar als ze nu op schoot komt voel ik geen botje meer in het midden van haar buik. Ze is moddervet inmiddels ze is denk ik wel 3 ons gegroeid.

    groet

    ria

  • k mathijssen

    bijsterveld Schreef:

    ——————————————————-

    > mijn hele vijver ligt er vol van .Hoe kom ik er

    > vanaf?