Hoi Wally en Alja,
Ik heb echt BESTE kwakers; ze maken daar een herrie; wat dat betreft mag ik blij zijn dat ik in de nabije omgeving geen buren heb )
Ik heb een nachthok; daaraangrenzend een stuk sloot wat afgezet is; ik kan ze vrij laten zwemmen door het deurtje open te zetten, maar mijn eenden trekken heel veel wilde eenden aan en die jagen mijn eenden weg bij het eten; dat wil ik niet dus nu probeer ik mijn eigen eenden eerst achter het deurtje te krijgen, deurtje dicht en dan krijgt mijn stel eten. Omdat het nu toch vroeg donker is; houd ik het deurtje dicht en kan ik ze ‘s ochtends direkt weer voeren. Omdat mijn eenden altijd ver buiten mijn gehoor overnachtten valt het me nu op dat ze ’s avonds ook zitten te kwaken en aangezien ik de wilde kwakers nooit hoor ( net wat jij al zei), zat ik te denken of de bang/onrustig waren, maar het is absoluut geen monotoon geluid (wat Alja schrijft). Het is overdag's zo, als ze aan de overkant van de sloot, lekker in het gras en ze zien mij door mijn ark heen lopen dan beginnen ze luid te kwaken, een hoog geluidje, net of dat ze zeggen willen ‘Heey Peet, je vergeet ons niet he??’
Zo klinkt het 's nacht ook.
Groetjes,
Petra