Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Naar overzicht van alle forums

wie heeft er tips voor een dierenverblijf/stal

• Anja kebeck

Wij beginnen volgende week met de stal/dierenverblijf voor de dieren die we hebben.

het gaat om de volgende dieren.

2 dweggeiten ,4 zijdehoenen ,5 legkippen ,2 konijnen ,4 eenden.

De eenden blijven buiten ,maar als ze ziek zijn ,of er weer eens een ziekte uitbreekt moeten ze naar binnen.

De stal word 4 bij 3 ,maar ik zit nog steeds over de indeling te dubbe.

De geiten gaan zo en zo apart van de kippen (Geiten zijn gevoelig voor kipenstof)

Er komt een loopgang in ,en aan elkekant komen hokken.

Zijn er nog tip.

Groetjes Anja

• Chantal van dam

Ik heb geen tips voor de stalindeling. Mijn dieren, duiven kippen en eenden zitten allemaal in één stal met uitloop naar buiten, bij elkaar.

Waarom vaccineer je je dieren eigenlijk niet? Met name eenden lijden er erg onder als je opgesloten zitten en ze worden moddervet.

• Anja kebeck

Hallo Chantal

Mijn dieren lopen gewoon vrij hoor ,maar s,avonds wil ik de kippen en de geiten in de stal hebben.

En ik wil rekening houden met alle ziektens die er nu zijn.

Hier in Duitsland ,maakt het geen verschil of je de vaccineert ,als er een verbod komt is dat voor alle dieren ook die gene die zijn gevaccineert.

Mijn geiten hebben alles wat nodig is ,maar met de blauwtonge ziekte moesten ze toch in de stal (als die er was)

En er is een vervoers vebod van 20 kilometer.

Met de eenden is dat anders ,ik heb het buitenverblijf zo gemaakt ,dat er een groot net over heen kan ,maar als ze naar binnen moeten ,dan wil ik dat ze genoeg ruimte hebben.

De stal word 4 bij 4,50 ,dus dat is groot genoeg

Gr Anja

• Hans de Vreede

Haai

zat te lezen maar misschien hebben wij iets om het u makkelijk te maken

groetjes Hans