Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Naar overzicht van alle forums

!!!!!Pekingeenden!!!!!

  • Sabine

    Sorry, vorig bericht heeft verkeerd emailadres!!!!

    Voor mijn ouders ben ik op zoek naar witte eenden met een oranje snavel, waarschijnlijk zijn dat de bekende “pekingeenden”??? Ik ben dus absoluut geen kenner, sorry. Mijn ouders hebben een landgoed met een schitterende vijver en sinds onze trouwe hond “verhuist” is, denk ik dat het een leuk onderkomen is voor een koppel eenden.

    Vraag 1, weet iemand een goed / betrouwbaar adres waar je pekingeenden kunt kopen (bij voorkeur Brabant).

    Vraag 2: wat kosten die beesten in aanschaf?

    Vraag 3: is het noodzakelijk om de vleugels in te korten zodat ze niet meer wegvliegen?

    Vraag 4: er komen al regelmatig wilde eenden bij mijn ouders die zich aardig thuisvoelen daar, is dat een bedreiging voor de tamme pekingeenden?

    Vraag 5: moeten de eenden in de winter bijgevoed worden en zo ja, hoe frequent?

    Een hoop vragen, maar er is nu eenmaal weinig te vinden over pekingeenden op internet, vandaar. Ik hoop dat jullie me kunnen helpen. Alvast bedankt voor reacties!

  • els

    hoi Sabine.

    Onze pekingeend met momenteel zere poot,wordt s''winters niet bij gevoerd. Hij krijgt eenden bix,water en brood,grit,en kliekjes. Hij wordt in de winter wel extra beschermt tegen,vossen. Deze zijn vooral bij vorst in de buurt bij ons .Hij gaat dan sávonds in een afgesloten hok.niet voor de kou ,want ze kunnen heel goed tegen vorst.Alleen zorg dat ze niet te dicht of in het water verblijven i.v.m. vast vriezen.

    Wij hebben hem wel een beetje gekort wiekt echt vliegen doen peking eenden niet,maar ze kunnen opstijgen, tot 1 1/2 meter hoogte. Het zijn ook geen echte zwemeenden,maar ze mogen graag een duik nemen om zich te baden en op te frissen ,vers water is wel zijn voorkeur.Wij hem hem zelf bij een fokkerij weg ,anders ging hij met de overige 7 duizend naar Barneveld.Er is vast wel een een den fokkerij bij jullie in de omgeving.Let wel ,ze worden daar speciaal opgefokt voor de cosumptie.Probeer dan een zo jong mogelijke eenden te kopen,zo duur zullen ze vast niet zijn .Ze hebben wel ,eerst extra verzorging nodig en bescherming tegen katten ,en andere rovers ook grote vogels.Als je ze vrij jong hebt,heb je er goed kontakt mee.Ze luistren dan echt.

    Hopend zo een beetje aan je vragen heb voldaan,oja ongeveer om de 8 weken is er vaak weer een nieuwe groep ,jonge eendjes het hele jaar door.Let daarom op de tijd van het jaar dat je ze aan schaft.De eerste tijd hebben e nog wat warmte nodig de nachten van nu zijn zeker te koud,Je kan ze best de eerste we(ken)in huis,houden in een doos of in een bak ,met een oude lap erin voor het uit glijden.

    Het gaat wel stinken,maar dat is wel op te lossen.Sabine schreef:

    >

    > Sorry, vorig bericht heeft verkeerd emailadres!!!!

    > Voor mijn ouders ben ik op zoek naar witte eenden met een

    > oranje snavel, waarschijnlijk zijn dat de bekende

    > “pekingeenden”??? Ik ben dus absoluut geen kenner, sorry.

    > Mijn ouders hebben een landgoed met een schitterende vijver

    > en sinds onze trouwe hond “verhuist” is, denk ik dat het een

    > leuk onderkomen is voor een koppel eenden.

    > Vraag 1, weet iemand een goed / betrouwbaar adres waar je

    > pekingeenden kunt kopen (bij voorkeur Brabant).

    > Vraag 2: wat kosten die beesten in aanschaf?

    > Vraag 3: is het noodzakelijk om de vleugels in te korten

    > zodat ze niet meer wegvliegen?

    > Vraag 4: er komen al regelmatig wilde eenden bij mijn ouders

    > die zich aardig thuisvoelen daar, is dat een bedreiging voor

    > de tamme pekingeenden?

    > Vraag 5: moeten de eenden in de winter bijgevoed worden en zo

    > ja, hoe frequent?

    > Een hoop vragen, maar er is nu eenmaal weinig te vinden over

    > pekingeenden op internet, vandaar. Ik hoop dat jullie me

    > kunnen helpen. Alvast bedankt voor reacties!