hallo peking eend vrienden . Ik heb ook een peking eend,hij was 2 dagen jong toen we hem kregen.Iedereen die hem voor het eerst ziet ,zegt gans tegen haar.(ze legt met regelmaat een ei) Veel kan ik over de eend vertellen,We hebben haar,voor hetgemak zeg ik maar hemnu 3jaar.Hij eet bij ons eenden bix,en brood met water,bruin brood vind hij het lekkerst.Is ook gek op kliekjes,het liefstgekookte aardappels die over zijn.Hij is vreselijk waaks maar zeker niet agressief.
bij ons is hij helemaal tam,heeft een eigen ruimte met bosjes een vijver,Favorieten natuur eten zijn slakken,die haald hij bij je hosta planten weg.Dekalk van de slakken huisjes is goed voor haar ei.Wormen,ga ze maar eens purren waar ze bij staan,je zal zien dat de eend hem beter en eerder waarneeemt dan jij.Door kartelteltjes in desnavel,trekt hij ze er zouit voor dat wij het inde gaten hebben.
Kikkervisjes,die tijd is nog niet helemaal om.hIij hoord al bij ons als een hond,
loopt niet weg.houd van vers water die zetten bij ons in de buurt ,gewoon een afwas teiltje met zijn koppie gaat hij erdoor,en gaat zich wassen.
helemaaal schoon en weer ingevet,met zijn vet klieren,gaat hij gewoon bij je liggen.
Hij kan ook knuffelen ,je tilt hem op met zijn buik richting jou,dan gaat zijn nek in de jouwe.Dat doet die van ons.maar nu heb ik jullie hulp eigenlijk nodig
Wij hebbe nog niet zolang internet,en nuzoek geneeskunde van de pekingeend.
Vorige week dachten we dat hij broeds was maar…helaas hij kon niet meer op derechter poot staan.sAvonds naar de dierenarts geweest,maar inderdaad deze weet er niet veel van of eigenlijk helemaal niet,dat zei die zelf hoor!
Nu denkt hij dat het misschien een bacterie is.We hebben een peniciline kuur gekregen en het was goed om hem te laten zwemmen als therapie.hebben jullie,nog tips voor mij?? bedankt alvast