Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Naar overzicht van alle forums

pekingeend

• els

hallo peking eend vrienden . Ik heb ook een peking eend,hij was 2 dagen jong toen we hem kregen.Iedereen die hem voor het eerst ziet ,zegt gans tegen haar.(ze legt met regelmaat een ei) Veel kan ik over de eend vertellen,We hebben haar,voor hetgemak zeg ik maar hemnu 3jaar.Hij eet bij ons eenden bix,en brood met water,bruin brood vind hij het lekkerst.Is ook gek op kliekjes,het liefstgekookte aardappels die over zijn.Hij is vreselijk waaks maar zeker niet agressief.

bij ons is hij helemaal tam,heeft een eigen ruimte met bosjes een vijver,Favorieten natuur eten zijn slakken,die haald hij bij je hosta planten weg.Dekalk van de slakken huisjes is goed voor haar ei.Wormen,ga ze maar eens purren waar ze bij staan,je zal zien dat de eend hem beter en eerder waarneeemt dan jij.Door kartelteltjes in desnavel,trekt hij ze er zouit voor dat wij het inde gaten hebben.

Kikkervisjes,die tijd is nog niet helemaal om.hIij hoord al bij ons als een hond,

loopt niet weg.houd van vers water die zetten bij ons in de buurt ,gewoon een afwas teiltje met zijn koppie gaat hij erdoor,en gaat zich wassen.

helemaaal schoon en weer ingevet,met zijn vet klieren,gaat hij gewoon bij je liggen.

Hij kan ook knuffelen ,je tilt hem op met zijn buik richting jou,dan gaat zijn nek in de jouwe.Dat doet die van ons.maar nu heb ik jullie hulp eigenlijk nodig

Wij hebbe nog niet zolang internet,en nuzoek geneeskunde van de pekingeend.

Vorige week dachten we dat hij broeds was maar…helaas hij kon niet meer op derechter poot staan.sAvonds naar de dierenarts geweest,maar inderdaad deze weet er niet veel van of eigenlijk helemaal niet,dat zei die zelf hoor!

Nu denkt hij dat het misschien een bacterie is.We hebben een peniciline kuur gekregen en het was goed om hem te laten zwemmen als therapie.hebben jullie,nog tips voor mij?? bedankt alvast

• rieneke

hallo els,

ik zou ff de dichtstbijzijnde vogeldierenarts opzoeken, nou is het maar een ontstoken poot, maar als er echt wat is dan is het wel fijn als je weet waar je terecht kan…..pak de gele gids en kijk of er vogelverenigingen of duivenclubs zijn bij jou in de buurt, zij kunnen jou wel informeren…..ennuh…is die duck misschien een tikkie te dik…?? dit ivm de zere poot? groetjes..

• els

Hoi rieneke.

Onze eend weegt 4.5 kg.hun gewicht wordt door de natuur bepaald,net als andere gevederde,vogel soorten dus.Er heeft w.s. iets in zijn poot.in zijn poot gezeten ,zijn hele poot stelsel was out of order.In het water was een goede therapie dus,het gaat een beetje beter met hem .hij kan zich al een beetje weer verzetten en er op staan.

Nog niet voor lang ,we hebben vandaag weer een extra kuurtje op gehaald.

Ook wat extra wormen gegeven,daar ziiten veel goede stoffen in . Heel veel mensen weten erg weinig van Peking eenden.Alleen veel mensen weten hoe je ze moet bereiden.Bij velen is het ook het meest geliefde eten bij de Chinees.

Misschien weet jij iemand die er veel van af weet dan hou ik me aanbevolen.

Voor onze schilpad hebben we ook iemand die daar in gespeciaaliseerd is.

Doei Reieneke tot leesrieneke schreef:

>

> hallo els,

> ik zou ff de dichtstbijzijnde vogeldierenarts opzoeken, nou

> is het maar een ontstoken poot, maar als er echt wat is dan

> is het wel fijn als je weet waar je terecht kan…..pak de

> gele gids en kijk of er vogelverenigingen of duivenclubs zijn

> bij jou in de buurt, zij kunnen jou wel

> informeren…..ennuh…is die duck misschien een tikkie te

> dik…?? dit ivm de zere poot? groetjes..

• rieneke

hallo els, mooi dat het weer wat beter gaat!

ik kan je niet echt iemand aanbevelen…..hier zit een goede vogeldierenarts in voorhout, maar ja jij kan wel in friesland wonen….

wat jij het beste kan doen is contact opnemen met een vogelvereniging of duivenclub bij jou in de buurt, en vragen welke da zij aanbevelen.

ennuh…het gewicht wordt niet alleen dooor de natuur bepaald, maar ook door de mens die voert…te dikke eenden hebben eerder pootproblemen…

niet dat ik wil zeggen dat jouw duck te dik is, maar wel dat het goed is dit in de gaten te houden. veel plezier nog met je eend, en neee idd niet in de pan!!!

• corrine

Neee neeeh pekingeenden horen zeker niet in de pan!! Getsie zeg. Ik heb een woerd pekingeend, deze is best aggresief op zijn tijd en hij is beresterk!! Maar ik wil hem voor geen goud kwijt! Hij is nu ruim vijf jaar oud en al vanaf week 2 bij ons thuis. Hij kan niet vliegen, komt echt geen cm van de grond, weegt maar 1,8 kilo, omdat ie een jaar lang niet zichzelf is geweest en veel gewicht is verloren. Hij is weer een beetje zwaarder geworden en gelukkig is ie weer fit, na een kuur van aminozuren en extra vitamine B. Verder is ie dol op slakken, slikt ze met huis en al door, wormen en alle soorten insecten vind ie ook geweldig!! Een gekookt eitje op zijn tijd (alleen het eiwit, goed voor de spieren). Verder krijgt ie als hoofdvoer, volledig voer (korrels) voor watervogels en af en toe wat gemend graan. Ik heb naar de pekingeend ook een wilde eend en een orpington kip rondlopen. Ze hebben wel eens ruzie maar niets ernstigs verder.

Verder zijn eenden superleuk, je beleeft er altijd wat mee en inderdaad de pekingeend luister naar zijn naam. Vooral als ik iets van insecten of wormen voor hem heb komt ie echt aanrennen. En bij het spitten in de tuin staat ie er met zijn grote snavel bij. Ook leuk als je een gat graaft voor een plant in te zetten, zit je eend in het gat, helemaal uit zijn dak te gaan, haha.

Oh en een blubberbad vinden ze ook heerlijk. Net of ie van de motorcross vandaan komt!!