Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Naar overzicht van alle forums

kip met eendkuikens

• helma

Onze broedse kip heeft 2 eendeneieren uitgebroed met als resultaat 2 schattige kuikentjes.

Ze lopen nu met z'n drietjes vrolijk rond in een grote ren. Af en toe mogen de kuikens een beetje “zwemmen” in een ondiepe bak. Omdat in onze tuin veel eenden op bezoek komen (ook eenden met kuikens), hoop ik dat ze onze Slobbertje en Snabbeltje binnenkort zullen adopteren.

Heeft iemand nog tips om de integratie met de andere eenden goed te laten verlopen. Ook kan ik nog wel wat tips m.b.t. het voeren van het grut gebruiken.

Alvast bedankt.

• rieneke

hallo helma,

over het voer kan ik je opfokkorrels voor watervogels aanraden. zij groeien in korte tijd zo veel dat zij goede voeding nodighebben en hier zit alles in.

over adoptie kan ik eigenlijk niet zo veel zeggen, behalve dat dat alleen kans van slagen heeft als de kuikens even groot zijn als de kuikens van adoptief-mama..

maar wel ontzettend leuk dat jonge grut, veel plezier ermee!

• Anthony en Esmeralda

Onze kip was ook zo broeds, we hebben er 2, maar geen haan, dus uit haar eigen eitjes zou nooit wat komen, dus hebben we er 2 eendeneitjes onder gelegd

De kuikentjes zijn nu een week oud en groeien goed. ze kregen eerst kuikenvoer gemengd met weat water maar na een paar dagen wilde ze dit niet meer en aten al mee met moeder kip van het fijn gebroken kippevoer. Ze zwemmen nog niet maar zitten wel met hun pootjes en buikje in het water, dit vinden ze heerlijk.

In het water gooien we dan wat kleine stukjes brood zodat ze alvast er aan wennen voor later .We zoeken nog wel een adresje waar ze later kunnen leven want bij ons in de achtertuin word het dan te klein natuurlijk. wat betreft het eten wees niet bezorgd zwe krijgen zo genoeg binnen hoor. veel succes ik stuur later nog wel een fotootje ok

groetjes van 2 dierenfans

Anthony en smeralda