Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Naar overzicht van alle forums

eend opvliegerig

• Eline

Hallo,

Wij hebben uit het asiel een tamme eend gehaald. Het gaat om een eend die bij mensen is grootgebracht en later is gedumpt. Hij heeft niets met andere eenden, hij is alleen op mensen gericht. Loopt de hele dag achter je aan enzo.Ze zochten voor hem ( het gaat om een wilde eend, woerd) een plekje waar hij veel aandacht krijgt en verzorgd wordt. Bij ons is dat het geval. De eerste dagen was hij heel relaxed. Zat lekker op schoot en was echt rustig. Maar tegen mijn vriend wordt hij steeds drukker. Hij bijt in zijn enkels en als hij in de tuin aan het werken is bijt hij ook in zijn handen. Weet iemand hoe dit komt. Bij mij doet hij niets en is echt heel lief! Heeft het met territoriumgedrag te maken of ziet hij mij gewoon als zijn vrouwtje……

Als iemand hier iets over kan vertellen dan horen we dat graag! Ook als iemand weet hoe je dat gedrag af kan leren. of kun je eenden niets afleren????????????

Groetjes, Eline

• rieneke

hallo eline,

ik weet niet waarom hij dit doet, maar ik gok erop dat jij jou als zijn partner ziet..?moeilijk zeg, dat beest is helemaal verpest, zo jammer he, als jij zegt dat hij niets ziet in andere eenden, ja dan vraag je je af of het wel zin heeft er een vrouwtje bij te zetten..is trouwens ook niet zo 123 aan te komen….misschien iets homeopatisch…? sorry, ik weet het ook niet..groetjes..

• corrine

Ik heb een pekingeend (woerd) en die doet precies hetzelfde bijt je flink in je handen, hangt steds aan je broekspijp en doe vooral geen slippers aan!!!

Nu is een pekingeend nog een stukkie sterker dan een gewone wilde woerd, dus af en toe ben ik bont en blauw. In het voorjaar/zomer is het trouwens het ergst, ik denk ook dat het komt doordat ie geen vrouwtje heeft en daar al helemaal niet in geinterreseerd is, het is eigelijk best zielig want de eend is eigenlijk gefrustreerd. Kan zijn gevoelens niet kwijt, weet niet wat ie er zelf mee aanmoet. Ik laat hem dan ook maar altijd zijn gang gaan, totdat het echt te erg wordt, dan zet ik hem even apart totdat ie is afgekoeld. Ik heb ook een wilde woerd en die heeft er overigens geen last van, maar regelmatig komen er vrouwtjes eenden bij ons in de tuin en hij grijpt ze dan ook direct, dus die komt wel aan zijn trekken, terwijl ook deze woerd bij ons is groot gebracht vanaf zijn 1e dag.

De ene eend heeft er dus wel last van de ander niet, helaas, maar toch wil ik hem voor geen goud kwijt!