Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Naar overzicht van alle forums

ei

• Gitta Hekman

hallo,

ik had al eerder iets geschreven over een ei dat ik mee naar huis had genomen en had verwarmd. maar ik weet neit of het wel een eendenei is kan iemand mij de kenmerken van een eendenei te vertellen want ik heb er totaal geen verstand van en mag ik hem onder een gele lamp leggen eigenlijk????????? HELP kan iemand mij helpen???????

• rieneke

hallo gitta, het is wel jammer, maar ik denk niet dat het wat wordt met dat ei….je weet niet hoe lang het al koud heeft gelegen, en onder een lamp is niet voldoende…in een broedmachine wordt niet alleen de temp. maar ook de vochtigheidsgraad gecontroleerd….en de eitjes moeten gedraaid worden……een eendenei is iets groter dan een kippenei, en heeft een hele harde schaal…hoop dat je hier iets aan hebt..groetjes..

• Gitta Hekman

hallo Rieneke,

bedankt voor je reactie, ik bne erachter gekomen dat het geen eendenei is maar een vogelei maar ik weet niet wat ik nu moet doen, heb jij misschien nog raad????

groetjes

• rieneke

hallo gitta, gewoon weggooien meid…op zeker dat er geen leven meer in zit….groetjes.

• Gitta Hekman

hallo rieneke,

ik heb ook op praten over vogels gevraagd hoe ik kan zien of het nog left ik kon het ei tegen het licht houden en als je niks zag zat er iets in en ik zag niks maar het kan ook dood zijn maar ik kan het altijd proberen toch????

• rieneke

hallo gitta, ja natuurlijk kan je het proberen, alleen ik zou niet te veel hoop hebben…ik denk dat het ei dood is….sorry, dit is niet wat jij graag wil horen, maar ik denk dat echt!!!.groetjes..

• Gitta Hekman

hallo rieneke,

inderdaad is dat niet wat ik wil horne maar hoezo bnet u er zo zeker van dat het dood is?????

groetjes

• Gitta Hekman

heeft iemadn hier nog een andere mening over of denkt iedereen er zo over of denkt iemadn dat het nog koan leven??

• rieneke

hallo gitta, ja, ik vind dat wel jammer voor je, maar ik begrijp dat je het ei zaterdag hebt gevonden, en het zondag onder een gele lamp hebt gelegd….waarschijnlijk was het al dood toen je het vond..en dan een hele dag geen warmte….en dan verkeerde warmte want geen broedmchine….nee meid, het zit er niet in…maar ik begrijp jou wel, ik heb er een paar keer met m'n neus bovenopgezeten als er eitjes uitkwamen…prachtig!!!!..groetjes

• Gitta Hekman

ja dat vindt ik ook zo mooi om te zien maar toch blijf ik het proberen ik kan niet door het ei heen kijken is dat een goed teken????

groetjes